در گوشی‌های هوشمند آنچه که کاربران سرگرم کننده می‌دانند، نرم افزار است ولی هنوز جا برای کار‌های سخت افزاری هم وجود دارد.

شاید شما هم این احساس را داشته باشید که گوشی‌های موبایل به اندازه قبل، جذاب نیستند؛ اما چرا این‌طور شده است؟ مدیر تولیدات Oppo درباره علت این مشکل و راه‌های برون‌رفت از آن توضیح می‌دهد.

اخیرا مدیر تولیدات کمپانی اوپو در یک گپ و گفت با طرفداران برند، به این موضوع پرداخت که چرا گوشی‌های موبایل برخلاف گذشته، دیگر جذاب و سرگرم کننده نیستند.

«لی‌یو ژو» گفت که کاربرد موبایل در سالیان گذشته، تک سناریویی بود؛ اما در عوض، گوشی‌ها شکل‌ها و قابلیت‌هایی متمایز از یکدیگر داشتند. حالا، اما همه گوشی‌های هوشمند، کم و بیش شبیه به هم هستند:

در آن دوران، گوشی‌های موبایل فقط برای تماس تلفنی و پیامک زدن استفاده می‌شدند. حتی گوشی‌های هوشمند اولیه هم اکوسیستم ضعیفی داشتند. پس نظر کاربران، به ویژگی‌های ظاهری و سخت افزاری جلب می‌شد.

امروزه، اما اکولوژی اپلیکیشن‌ها حرف اول و آخر را می‌زند. وقتی که یک کاربر از گوشی هوشمند استفاده می‌کند، در اصل در حال استفاده از اپلیکیشن‌های مختلفی است که روی دستگاه خود دارد. ایده‌های نوآورانه تولیدکنندگان هم باید مبتنی بر همین اپلیکیشن‌ها باشد؛ چرا که رمز موفقیت و تمایز، توانایی شرکت‌ها در کاربردی‌تر کردن این اپ‌هاست.

به باور لی‌یو، آنچه که کاربران سرگرم کننده می‌دانند، نرم افزار است؛ ولی هنوز جا برای کار‌های سخت افزاری هم وجود دارد. در واقع او، مشخصات سخت افزاری ممتاز را همراه با اکولوژی نرم افزاری خوشایند، لازمه جذابیت و سرگرم کنندگی می‌داند.

اتفاقا Oppo یکی از برند‌هایی است که همیشه سعی در طراحی و تولید محصولات جذاب دارد. به عنوان نمونه، می‌توانیم از Oppo Find N نام ببریم. هنگامی که این گوشی تاشو معرفی شد، کمپانی چینی تغییرات نرم افزاری مبتکرانه‌ای را ایجاد کرد؛ مثلا وقتی که اپلیکیشن یک فروشگاه اینترنتی را باز می‌کردید، صفحه به دو نیم تقسیم می‌شد: نصف برای نمایش کالا و نصف دیگر برای نمایش توضیحات آن!

گوشی منعطف نسل جدید اوپو، فایند ان ۲ نیز تمرکز خاصی روی اکولوژی نرم افزاری دارد. ترکیب رده بالای سخت افزاری آن هم می‌تواند جذابیتش را برای کاربران دو چندان کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
چین طرز کارش همینه. تا وقتی مارکت رو بدست نگیره با این روش جلو میبره، وقتی سهم بزرگی از بازار رو بدست گرفت از تمام اجناس هم تراز خودش قیمت رو بالاتر به مشتری میده
داداش مارکتو طوری قبضه میکنن ک مث ال جی، جمع کنن از بازار برن. وقتی قرارداد بلند مدت میبندن برای شما چاره ای جز استفاده از اون برند نمیدن
به همین شکل شرکتای ایرانی ورشکست شدن یکی یکی. چین با قیمت نازل تر میومد بازار رو میگرفت اون شرکتا هم ک تولیدشون میخوابید چین ب هر قیمتی ک بدهنش میرسید میفروخت
چین تو بازار هیچ کشوری نداره چون بر پایه اخلاق و ethics و شرافت loyalty کار نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
parsa
۰۸:۴۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
چون فراوون و عمومی شده ، چند ده سال پیش ها فقط یه عده موبایل ساده نوکیا از اون صفحه زردا داشتن و باهاش پز میدادن ، ولی الان دیگه اگه کسی برای اولین بار هم باشه که داره موبایل میخره دیگه نمیتونه باهاش پز بده ، چون الان دیگه هر ننه قمری یه موبایل یا چند تا موبایل داره اونم از نوع پیشرفته و هوشمندش ، میبینی یارو یه موبایل تو دستش داره ، دو تا دیگه تو جیبش داره ، دو تا هم تو کیفش داره ، حتی تو لپ تاپش هم یه شبیه ساز موبایل داره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۶ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
چون با شکم گرسنه هیچ چیز لذت بخش نیست
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۱۱:۰۷ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
انشالله که تمام جاذبه های گوشی ها یه روز تمام بشه از شرش همه راحت بشوند.