مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: طرح کاداستر در شهرستان‌های بن و فارسان، ۱۰۰درصد انجام شده است.

​اصغر احمدی گفت: ۳۴۰ هزار هکتار از وسعت یک میلیون و ۳۴۰ هزار هکتاری اراضی ملی استان، عرصه جنگلی و بقیه اراضی مرتعی است که کاداستر ۹۷ درصد این اراضی صادر شده است.

چهارمحال و بختیاری به دلیل شرایط جغرافیایی و توپوگرافی یکی از استان‌های کوهستانی با ۱۲ دشت است.

به گفته وی، این طرح در راستای تفکیک و جداسازی مالکیت دولت از مالکیت خصوصی، تعیین مستثنیات ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری برای واگذاری زمین، جلوگیری از زمین خواری، پرهیز و جلوگیری از بروز اختلافات بین دولت و مردم و کاهش دعاوی دادگستری، ایجاد اطمینان و اعتماد در معاملات املاک و سرعت در انجام آن، شناسنامه‌دار کردن اراضی کشاورزی، تثبیت مالکیت و جلوگیری از تجاوز و تعرض به املاک مجاور، مدیریت و برنامه‌ریزی بر روی زمین و استفاده بهینه از زمین در راستای رفع تداخلات ملی و مستثنیات و تثبیت مالکیت‌های شرعی و قانونی، حفظ حقوق دولت در انواع اراضی و ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات به مالکان و بهره‌برداران در دست اجراست.


بیشتر بخوانید


اجرای طرح کاداستر یا حدنگاری مرز بین املاک دولت و اشخاص را مشخص می‌کند و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی و شخصی را آسان کرده است.

صدور سند تک برگی به عنوان یکی از زیرساخت‌ها و بستر توسعه اقتصادی، اجتماعی در استان است که با داشتن اطلاعات دقیق از املاک زمینه سرعت دهی به استعلامات افزایش پیدا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار