فرماندار بن گفت: کتابخانه‌های عمومی سیار با همکاری ادارات در روستا‌های شهرستان راه‌اندازی و شروع به فعالیت کنند.

آقای علی بیگی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان گفت: در امر کتابخوانی دو موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد، یک مبحث مربوط به ترویج فرهنگ کتابخوانی و دیگری موضوع گسترش تعداد و کیفیت محتوایی کتاب است.

وی با اعلام اینکه فرهنگ‌سازی کتابخوانی از سنین کم شروع شود افزود: کتابخوانی به ویژه کتاب‌هایی با محوریت سلامت اداری و فرهنگ کار در بین کارمندان ترویج داده شود.


بیشتر بخوانید


علی بیگی با تأکید به اینکه شهرستان بن غنی از فرهنگ ایثار، شهادت، عفاف و حجاب بوده و الگو برای کشور است بیان کرد: کتاب‌های فنی و کاربردی نیاز فعلی جوانان و نوجوانان است که از کودکی با اقتصاد و علوم مربوط به آن وارد جامعه شوند.

وی با اشاره به کمبود‌های کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان اشاره کرد و اعلام کرد: کتابخانه‌های عمومی سیار با همکاری ادارات در روستا‌های شهرستان راه‌اندازی و شروع به فعالیت کنند.

علی بیگی تصریح کرد: متولیان و اعضاء انجمن کتاب و کتابخانه‌ها آگاهی کامل و مطالعه کتاب‌ها را در اولویت و زمان‌بندی زندگی خود داشته باشند.

فرماندار بن به مفاخر شهدای انقلاب از جمله شهیدان بهشتی و مطهری اشاره کرد و تأکید کرد: یکی از شاخصه‌های این مفاخر تسلط به بسیاری از علوم بود که باید کتاب‌ها در همه موضوعات و زمینه‌ها در دسترس عموم بوده و فقط به یک موضوع خاص ساخته و پرداخته نشود.

وی خاطرنشان شد: تبلیغات فرهنگ‌سازی باید هم بصورت میدانی و فیزیکی بوده هم بصورت مجازی و الکترونیکی باشد و از ظرفیت اصحاب رسانه بهره ببریم.

علی بیگی به ظرفیت عالمان و نخبگان شهرستان اشاره کرد و گفت: افراد موفق و نخبه جامعه از طریق رسانه‌های عمومی معرفی شده و از ظرفیت آن‌ها در فرهنگ سازی کتابخوانی استفاده شود.

وی افزود: دایر کردن موکب کتابخوانی در مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین یکی از کار‌های شایسته بود که با همکاری کتابخانه‌های عمومی شهرستان و شهرداری وردنجان برپا شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار