رئیس جمهور ترکیه بزودی در سفری به قره باغ در مراسم افتتاح فرودگاه زنگلان شرکت خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه اعلام کرد که به همراه الهام علی‌اف، رئیس‌ جمهور جمهوری آذربایجان در ۲۰ اکتبر ( ۲۸ مهر) در مراسم افتتاح فرودگاه زنگلان در قره باغ شرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان افزود: الهام علی‌اف از ما خواست تا تاریخ بازدید را تعیین کنیم. پس از افتتاح فرودگاه زنگلان به شهر جبرئیل خواهیم رفت، جایی که مراسم رسمی در آنجا برگزار خواهد شد. توافق مربوطه حاصل شده است.

در همین حال نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تنها چند روز پس از درگیری‌های خونین مرزی با جمهوری آذربایجان روز شنبه وارد ارمنستان شد. پولیتیکو به نقل از دو منبع آگاه اعلام کرده بود که پلوسی این سفر را در بحبوحه تنش‌ها و برای نشان دادن همبستگی و پشتیبانی از ارمنستان انجام خواهد داد.

این در حالی است که در حال حاضر چندین دهه از درگیری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان بر سر منطقه کوهستانی «قره باغ» می‌گذرد. مذاکرات بین دو کشور برای عادی‌سازی روابط میانشان با میانجیگری ترکیه آغاز شده، اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. همچنین این مذاکرات به شدت مورد انتقاد مردم ارمنستان قرار گرفته است. در هفته‌های اخیر نیز چندین بار درگیری و آتش‌بس میان دو طرف اعلام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۹ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
سلام نانسی رفته ارمنستان گفته تمامیت ارضی ارمنستان باید حفظ بشه کسی چه میدانه شاید یک دروغ بزرگ باشه رفته تا با وعده و وعید به ارمنستان اونارو راضی کنه قسمت جنوبی ارمنستان و بده به اذربایجان و ترکیه اینا گرگهای درنده و دروغ گو هستند باید هوشیار بود باید کاری کرد یه روز صبح از خواب بیدار میشیم میبینیم بله رکب خوردیم از این نامردها باید ترسید چون گرگین در لباس میش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۷ شهريور ۱۴۰۱
مثل جاسوس صهیونیست است هر جا پیداش میشه
آخرین اخبار