رئیس جمهور دقایقی پیش برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل، عازم نیویورک شد.

حجت‌الاسلام رئیسی صبح امروز دوشنبه، به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در راستای تامین منافع ملت ایران و تلاش برای تحقق «نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه گرایی اقتصادی» با بدرقه رسمی محمد مخبر معاون اول و با حضور حجت‌الاسلام قمی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و جمعی از اعضای کابینه، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

رئیس جمهور در این سفر علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و نشست سازمان آموزشی یونسکو، با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در مجمع عمومی نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد و دیدارهای جانبی دیگری نیز خواهد داشت.

حجت‌الاسلام رئیسی در روزهای پایانی هفته گذشته نیز سفری سه روزه به سمرقند ازبکستان داشت تا در قالب شرکت در بیست و دومین نشست سران کشورهای عضوی سازمان همکاری شانگهای، برقراری نظم عادلانه بین‌المللی از طریق چندجانبه‌گرایی اقتصادی را دنبال کند و در همین راستا در حاشیه این اجلاس با ۱۰ تن از سران کشورهای حاضر سمرقند، از جمله روسیه، چین و هند دیدار و گفتگو کرد.

در این سفر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه، محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری و وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، رئیس جمهور را همراهی می کنند.

صدای ملت ایران در سازمان ملل خواهم بود

حجت‌الاسلام رئیسی صبح امروز دوشنبه پیش از عزیمت به نیویورک برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر گفت: این سفر به دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد و برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی برگزار می‌شود.

رئیس جمهور حضور در این نشست را فرصتی برای بیان دیدگاه‌های عقلانی و منطقی جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: به دلیل اینکه فضای رسانه‌ای در دنیا تحت تسلط قدرتهای بزرگ و نظام سلطه قرار دارد باید از این فرصتها در جهت تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران و بیان ظلم هایی که نسبت به ملت بزرگ ایران شده است استفاده کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه امروز جوامع بشری از ظلم‌ و بی‌عدالتی‌ها رنج می‌برند افزود: حضور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد وتبیین این ظلم‌ها و بی عدالتی‌ها در واقع می‌تواند یکی از جلوه‌های جهاد تبیین باشد.
رئیس جمهور در تشریح برنامه‌های دیگر خود در این سفر، تصریح کرد: در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدارهای دوجانبه‌ای با سران برخی کشورهای خواهیم داشت.

رئیس جمهور تاکید کرد: در این سفر هیچ برنامه‌ای برای مذاکره یا ملاقات با آمریکایی‌ها برنامه‌ریزی نشده و هیچ برنامه‌ای هم برای دیدار با آنها نداریم.

حجت‌الاسلام رئیسی دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا را یکی دیگر از برنامه‌های سفر خود به نیویورک برشمرد و گفت: اصلِ حضور در این اجلاس و انجام دیدارها همه در راستای سیاست خارجی جمهوری اسلامی که بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت است خواهد بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا و مقاومت ملت ایران در برابر تهدیدها و تحریم‌ها , بعنوان نادی تمدنی بزرگ و از طرف ملتی با عزت حضور مقتدر در آنجا خواهیم داشت .

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به اینکه بدون لکنت از حق ملت بزرگ ایران دفاع می‌کنیم‌، و مظالم و مفاسدی که عالم را رنج می‌دهد تبیین خواهیم کرد، گفت: امیدوارم که این سفر بتواند نماد اعتماد مردم باشد و آثاری برای کشور و نظام مان و برای ملت‌های مسلمان و مستضعف عالم داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
بهتره مثل همیشه صدای فلسطینی های قدرت طلب و حافظ منافع روسها و چینی ها باشی چون ملت دیگر به شما امیدی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
خدا پشت و پناهت سید عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
امیرمهدی
۱۳:۱۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
مثلا نیویورک چه خبره ؟؟؟
چه سودی داره غرب برا ما ؟؟؟
غرب فقط دنبال لخت کردن و بدبخت کردن ملت هاست برای پر کردن جیب خودشون …. بالذات خونخوار و گرگ صفت …. به غرب نباید رحم کرد حتی به ذره ای فقط نابودی اسراییل فقط فقط
Iran (Islamic Republic of)
پرم از هیچ ......
۲۱:۱۱ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
نه تو خوبی هرچی بدبختی میکشیم از این تحریم و اقتصادمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
ولی سخنگوی وزارت امور خارجه گفته احتمال مذاکرات برجامی در نیویورک باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
آقای رئیسی به نیویورک خوش اومدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
خدا به همراه شما
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۲:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
اشتباهی منفی زدم ببخشی ...واقعا نیتم مثبت بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۴۰۱
Ali
منم اشتباه مثبت دادم نیتم واقعا منفی بود
آخرین اخبار