معاون عمرانی استاندار برای اصلاح رویه‌های فسادزا در سازمان نظام مهندسی قزوین، مهلت ده روزه صادر کرد.

مهدی رجحانی در نامه‌ای به مدیرکل راه و شهرسازی، با گلایه از روند نا امیدکننده توزیع عادلانه فرصت‌ها در این سازمان تصریح کرده است: سالیان طولانی، نظام مهندسی ساختمان استان بر مداری اداره شده است که محصول آن مبتنی بر گزارش‌های مکرر دریافتی و ارزیابی میدانی، ناامیدی جامعه مهندسی ساختمان استان از امکان اصلاح و توزیع عادلانه فرصت ها، تبدیل شدن سازمان به کانون پنهانی و خلوت عده‌ای خاص و بی انضباطی‌های فرایندی پرشمار است.

وی با اشاره به انتخابات اخیر در این سازمان، حضور افراد فرصت طلب و جریانات خاص را ریشه دار خوانده و از اعمال فشار در برابر مقابله با جریان‌های فاسد ابراز نگرانی کرده و در راستای توزیع و ارجاع عادلانه پروژه ها، برچیده شدن زمینه‌های فساد و پاکسازی افراد و جریان‌های ناسالم، ۱۴ ماده دستوری را لازم الاجرا دانسته است.

ارجاع کامل پروژه‌ها در سامانه مدیریت، لغو ابلاغیه‌های گذشته، شفاف سازی فهرست پروژه‌ها و پروانه‌های صادره، بهره گیری از ظرفیت منابع انسانی در این سازمان، دسترسی کامل به کلیه اسناد و مدارک و حتی شناسایی بازرسان متخلف در ترک فعل از جمله بند‌های این دستورالعمل است.

رجحانی همچنین در خصوص ساختمان‌های گروه «د» برای ارسال اطلاعات دقیق، مهلت ۵ روزه صادر کرده و خواستار جایگزینی ناظر و معرفی افراد متخلف در پروژه‌های «هفت الماس» و «آوین سرام البرز مهر» شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در پایان به هاشمی مدیرکل راه و شهرسازی استان مهلت ده روزه داده تا جزئیات و الزامات موارد صادر شده را در اولین جلسه هیئت چهارنفره مطرح و ملزومات لازم را فراهم کند.

بر این اساس باید منتظر ماند و دید، رویه‌های فسادزا در نظام مهندسی ساختمان استان که طی سالیان متمادی وجود داشته و حتی انتخابات اخیر نیز بر همان مدار گشته است با این دستور و ضرب العجل چندروزه اصلاح خواهد شد یا در بر همان پاشنه خواهد چرخید؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار