در استان مرکزی بیش از ۹۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

در مراسمی در اراک از۵ کشاورز نمونه  ملی استان مرکزی که در حوزه باغ، زراعت، گیاهان دارویی، سیستم‌های نوین آبیاری و مجامع صنفی بخش کشاورزی در کشور برتر شده اند تجلیل شد.

در این مراسم همچنین سال زراعی جدید استان مرکزی هم به صورت نمادین آغاز و کشت پاییزه محصولات زراعی در ۲۲۵ هزار هکتار از اراضی استان آغاز شد.

صفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در حاشیه این مراسم گفت: در سال زراعی گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصولات زراعی در استان تولید شده که در تولید محصول نسبت به سال زراعی قبل رشد ۱۰ درصدی را داشته ایم.

میرزاخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی هم در این مراسم بهره مندی از روش‌های نوین کشت و آبیاری، تلاش برای افزایش بهره وری منابع ارزشمند آب و خاک و استفاده از ارقام مقاوم و کم آب بر را مهمترین اولویت‌های زراعت دانست.

میرزاخانی گفت: دولت تمام تلاش خود را برای تامین نهاده‌های کشاورزی وحمایت از کشاورزان بکار گرفته و با تلاش و تخصص کشاورزان و حمایت‌های دولت خودکفایی گندم محقق خواهد شد.

در استان مرکزی بیش از ۹۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند و سالانه بیش از سه میلیون تن محصولات کشاورزی  تولید می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.