رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از بازگرداندن مبلغ ۴۹۰ میلیون ریال به حساب شهروند تبریزی خبر داد.

آقای محمودی اظهار داشت: یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه کرد و با بیان اینکه از حساب بانکی وی برداشت اینترنتی غیرمجاز صورت گرفته است از این پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را داشت.

وی تصریح کرد: شاکی در اظهارات خود بیان داشت قصد انتقال مبلغی به حساب سیم کش ساختمان را داشتم که پس از جستجوی درگاه پرداخت اینترنتی یکی از بانک‌ها و با کلیک برروی لینک آن و وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی خود مبلغ ۴۹۰ میلیون ریال از حسابم توسط مجرمان سایبری برداشت شد.

آقای محمودی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی پرونده اقدامات خود را آغاز کرده و متوجه شدند که قربانی برای انتقال وجه به اشتباه از طریق درگاه جعلی مشابه همان بانک اقدام کرده و بدین ترتیب مورد کلاهبرداری واقع شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت: کارآگاهان سایبری بابررسی‌های فنی و تخصصی، موفق به شناسایی مبلغ کلاهبرداری و انتقال یافته به حساب مقصد شدند و پس از هماهنگی با مقام قضایی اقدامات لازم پیرامون موضوع صورت گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌های دقیق و همچنین اقدام به موقع و سریع کارشناسان این پلیس مبلغ برداشتی به حساب فرد قربانی عودت و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد بر روی پیامک‌ها و لینک‌های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.