کارآموزی که جهانی شد / حضور نخبه فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در مسابقات جهانی مهارت آلمان

کارآموز رشته مکاترونیک مرکز تخصصی برق فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی موفق شد به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ آلمان راه پیدا کند.

دلیری کارآموز رشته مکاترونیک مرکز تخصصی برق فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: در مسابقات ملی مهارت موفق به کسب نشان طلا در رشته مکاترونیک شدم و ۳ مرحله در اردوی مسابقات جهانی بودم و اکنون نیز در اردوی آماده سازی برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت ۲۰۲۲ اشتوتگارت آلمان هستم.

او افزود: مکاترونیک یکی از رشته‌های جدید مهارتی است که فراگیران آن می‌توانند در حوزه‌های رباتیک، هوافضا، فناوری نانو و مهندسی معادن مشغول به کار شوند.

دلیری بیان کرد: طرح هایی که ما برای مسابقات جهانی آماده کرده ایم قابلیت به کارگیری در کارخانه‌های پتروشیمی، صنعتی و مواد غذایی و تمامی کارخانه‌هایی که از خودکارسازی صنعتی برخوردارند را دارند.

در مسابقات جهانی مهارت، یک گروه دو نفره متشکل از یک کارآموز خراسان جنوبی (دلیری) و یک کارآموز آذربایجان شرقی (محسنی) نماینده کشور ما در مسابقات رشته مکاترونیک هستند.

محسنی کارآموز اهل آذربایجان شرقی گفت: از اردیبهشت ماه امسال در اردو‌های آمادگی برای مسابقات جهانی حضور داریم و امیدواریم بتوانیم پرچم ایران را در سکو‌های جهانی به اهتزاز درآوریم.

حضور ۲۱ ایرانی در مسابقات جهانی مهارت

کامرانی فرد مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: برای ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت و نقش آن در توسعه اقتصاد و ایجاد انگیزه در جوانان مسابقات ملی مهارت در ۳ مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

او افزود: افراد منتخب در این مسابقات به مسابقات جهانی راه پیدا می‌کنند که این مسابقات هر ۲ سال یک بار در یکی از کشور‌های عضو برگزار می‌شود.

کامرانی بیان کرد: برای نخستین بار است که خراسان جنوبی در دوره‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای در مسابقات جهانی نماینده دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۱ نفر از کشور از ۷ مهرماه به مسابقات جهانی مهارت اعزام می‌شوند، اظهار کرد: این مسابقات در ۶ کشور از جمله آلمان، کره جنوبی، انگلیس، سوئیس و اتریش برگزار خواهند شد.

او تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۸۰ کارآموز در مرکز تخصصی برق فنی و حرفه‌ای بیرجند، از آموزش‌های لازم در رشته مکاترونیک برخوردار شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.