مدیرکل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری گفت: حجم بسته‌های اینترنت اپراتورها در قالب بازدیدها و بازرسی‌های دوره‌ای و همچنین نظارت بر خط پایش می‌شود.

با توجه به الزام اپراتورها برای درج ترافیک مصرفی کاربران در پنل مشترکین، مشترکان برای اطمینان بیشتر و کنترل حجم اینترنت دریافتی با استفاده از اپلیکیشن‌های مربوطه هر اپراتور خدمات‌دهنده ("همراه من" در اپراتور همراه اول، "ایرانسل من" در اپراتور ایرانسل، "رایتل من" در اپراتور رایتل، "شاتل موبایل من" در اپراتور شاتل موبایل، "سامان تل من" در اپراتور سامان تل) و یا سایر دسترسی هایی که اپراتورها برای مشترکین ایجاد می‌کنند و همچنین نصب اپلیکیشن‌های مانیتورینگ ترافیک، نسبت به سنجش میزان مصرف دیتا بر روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر خود اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


کاربران و مشترکین درصورت مشاهده مغایرت یا تخلف در این زمینه می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی به آدرس 195.cra.ir و یا تماس با شماره 195 شکایات خود را ثبت کنند تا این موضوعات از سوی رگولاتوری پیگیری، بررسی و پاسخ داده شود.

«سید محمد امامی»، مدیرکل نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، نیز در همین راستا اظهار داشت: این پایش دوره‌ای با تحلیل آمار و اطلاعات مربوط به هر اپراتور به صورت دوره تکرار شده و در طی آن اطلاعات و داده‌های مربوط به بسته‌های فروخته شده به مشترکین با ترافیک و پهنای باند مصرفی اپراتورها تطبیق داده می‌شود و در صورت مشاهده تخلف، مطابق با مقررات با اپراتورها برخورد می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.