مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از اتمام پروژه‌های آبرسانی به ۱۸۴ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۵۲ هزار نفر در دولت سیزدهم خبر داد.

رضا داودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات شاخص شرکت آب و فاضلاب استان طی یک سال گذشته گفت : با اقدامات انجام شده این شرکت طی دولت سیزدهم از جمله اجرای ۱۷۸ هزار کیلومتر خط انتقال و ۹۵ کیلومتر شبکه توزیع آب، احداث ۱۴ هزار و ۸۵۰ مترمکعب مخزن ذخیره و حفر و تجهیر ۶۰ حلقه چاه آب در سطح استان، ۱۰۴ هزار ۷۲۶ هم استانی از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند.

وی از جمله طرح‌های شاخص این شرکت را آبرسانی به ۱۸۴ روستا در یازده شهرستان با جمعیتی بالغ بر ۵۲ هزار و ۲۲۶ نفر عنوان کرد و افزود: میزان هزینه کرد جهت اجرای این طرح‌ها ۲۶۹۷ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: در دولت آیت الله رئیسی طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کشور با رویکرد آبرسانی به روستا‌های مناطق محروم به اجرا درآمد که این طرح در استان کرمانشاه در دی ماه ۱۴۰۰ در قالب یک قرارداد ۳۰ ماهه با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد و در بهمن ماه ۱۴۰۰ عملیات اجرایی فاز اول آن که آبرسانی به ۳۴۹ روستا است توسط قرارگاه نجف اشرف و سپاه حضرت نبی اکرم (ص) آغاز شد.

داودی بیان کرد: پروژه‌های آبرسانی هشت شهرستان استان که شامل ۱۸۳ روستا است به قرارگاه نجف و پروژه‌های شش شهرستان که شامل ۱۶۶ روستا است به سپاه حضرت نبی اکرم (ص) واگذار شد.

داودی به تاثیر مستقیم انشعابات غیرمجاز بر هدر رفت آب هم اشاره کرد و گفت: با شناسایی ۲۳۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز طی یک سال گذشته از هدر بیش از دو میلیون مترمکعب آب جلوگیری شد.

این مقام مسئول به اقدامات این شرکت در حوزه فاضلاب هم اشاره کرد و افزود: با توسعه۱۸.۸۶ کیلومتر از شبکه جمع آوری فاضلاب و ۱.۱ کیلومتر اصلاح و بازسازی شبکه جمع آوری فاضلاب در دولت سیزدهم ۶۹۰۶ شهروند از خدمات فاضلاب بهره‌مند شدند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.