مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با تاکید بر برخورد قانونی با متخلفان شکار و صید گفت: یک هزار قطعه بلبل خرما از متخلفان شکار در استان کشف شد.

محمد جواد اشرفی می‌گوید: این یک هزار قطعه بلبل خرما در روز ۲۹ شهریور از یک متخلف شکار در شهرستان دزفول که قصد قاچاق آن‌ها را به کشور‌های همسایه داشت کشف شد.

او گفت: این متخلف، اقدام به صید و زنده‌گیری یک هزار پرنده بلبل خرما در شهرستان دزفول کرده بود که پس از کشف، در زیستگاه‌های طبیعی رهاسازی خواهند شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد: با توجه به تغییر فصل و مهاجرت پرندگان و همزمان فعال شدن گروه‌های مختلف شکار و صید، کار نظارت و گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست خوزستان نیز افزایش یافته است.

آقای اشرفی با تاکید بر برخورد قانونی با متخلفان، از آن‌ها خواست تا از رفتار‌های غیرانسانی و غیراخلاقی دست بردارند، در غیر اینصورت یگان حفاظت محیط زیست برخورد لازم را با آن‌ها خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، جنوب ایران به ویژه باغ‌ها و نخلستان‌ها، یکی از زیستگاه‌های بلبل خرما یا بلبل گوش‌سفید با (نام علمی Pycnonotus leucotis) است. شکار بلبل خرما یکی از تهدیدات این گونه در خوزستان است و بار‌ها شکارچیان این پرنده دستگیر شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.