مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: شهید نسیم افغانی یکی از نشانه‌های مهم پیوند مردم ایران و افغانستان در دوران دفاع مقدس بود.

حجت الاسلام هادی صاحبقرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: این شهید عزیز از خانواده‌های افغانی بوده است که در زمان حمله شوروی به افغانستان به ایران مهاجرت نموده وساکن مشهد شده بود.

او  افزود: این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی بعنوان بسیجی از طریق لشکر ۵ نصر عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص مکان شهادت نسیم افغانی ادامه داد: ایشان در دوران جنگ پس از شرکت در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به فیض شهادت نائل شدند و پیگر مطهر شهید نیز در همین مکان شناسایی وتفحض شد.

صاحبقرانی بیان کرد: متأسفانه تا به امروز نه تنها هیچ خبری از خانواده این شهید بزرگوار٬ بلکه هیچ اطلاعی از زندگی بزرگوار در دست نیست حتی همرزمان این شهید از وی اطلاع دقیقی نداشتند.

نسیم افغانی عزیز الهی بود

او تصریح کرد: هرچند نسیم افغانی یک شهید بدون اسم ورسم در دوران دفاع مقدس بود وشاید در بین دوستان وهمرزمانش معروفیت چندانی نداشت، اما خداوند چنان اسم ایشان را برسر زبان‌ها انداخت که پس از بازگشت پیکرمطهرش نه تنها مردم شهید پرور مشهد بلکه مردم ایران همچون یک نفر از اعضای خانواده خود وی را تشیع و بخاک سپردندکه این خود نشان از جایگاه شهید در نزد خداوند است.

  مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تأکید کرد: دشمن همواره در صدد اختلاف و فتنه انگیزی در بین کشور ایران و افغانستان بوده و این موضوع تازگی ندارد، اما دشمنان به خوبی می‌دانند مردم این دو کشور همواره در کنار هم از کیان اسلام دفاع می‌کنند چه در دوران دفاع مقدس و چه در دوران دفاع از حرم اهل بیت (ع) ٬ که نشانه بارز این مطلب شهید نسیم افغانی است که باعث تجدید پیوند قلوب این دو ملت شده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار