در سالروز آغاز حماسه دفاع مقدس، نیرو‌های مسلح مستقر در استان سمنان، برای نمایش آمادگی خود در حفظ میهن اسلامی در شاهرود رژه رفتند.

این رژه باشکوه با حضور نیرو‌های نظامی و انتظامی استان سمنان در میدان ولایت شاهرود برگزار شد.

در این آیین یگان‌های نمونه موتوری پیاده و موتوری قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار، تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان، تیپ ۲۵۸ شهید پژوهنده، گروه پدافند هوایی ۱۰ محرم و نیروی انتظامی با اجرای رژه صلابت و اقتدار خود را نمایش گذاشتند.

امیر سرتیپ دوم ستاد حجت الله غلامی فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار و ارشد نظامی آجا در استان سمنان در این آیین گفت: دفاع مقدس مجموعه‌ای از ارزش‌های انسانی و اسلامی بود و تمام آن چیزی را که برای شکوفایی استعداد ملت ایران لازم بود را در خود داشت.

غلامی اظهار داشت: در ایران برخلاف دیگر کشور‌ها نه پایان جنگ بلکه شروع آن گرامی داشته می‌شود، چرا که معنای آن دفاعی مقدس و ارزشمند برای حفاظت از وطن و جان و مال و ناموس مردم است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ تکاور ذوالفقار با بیان اینکه ابرقدرت‌ها تمام نیروی خود را علیه ملت ایران به کار بستند و موفق نشدند، افزود: شاهد این موضوع وجود اسیرانی از ۳۰ کشور در طول جنگ تحمیلی بود، اما به رهبری امام راحل، یکدلی و غیرت رزمندگان و همدلی ملت ایران، دشمن به نتیجه‌ای نرسید و بنابراین هفته دفاع مقدس فقط مربوط به نیرو‌های مسلح نیست بلکه تمام مردم ایران در این پیروزی سهیم هستند.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس نیرو‌های مسلح در پیشانی و مردم در عمق میدان مبارزه با دشمن بودند.

ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود نیز در این آیین گفت: نیرو‌های مسلح بنیان فعالیت خود را بر ایثار و جهاد بنا نهادند و امنیت، استقلال و تمامیت ارضی کشور نیز به واسطه این ظرفیت بزرگ تأمین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.