مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:به دلیل ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوبی که بانوان چرامی در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی دارند، طرح توانمند سازی بانوان در این شهرستان اجرا می شود.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری این استان در جلسه توانمند سازی و بررسی طرح‌های توانمند سازی بانوان و حمایت از خانواده‌ها که در فرمانداری  چرام برگزار شد گفت:در طرح توانمند سازی بانوان ،مهارت آموزی زنان روستایی و ارائه تسهیلات بر اساس آموزش ارائه می‌شود.

خانم مدبرنژاد با بیان اینکه غربالگری سرطان‌های شایع زنان و پیشگیری از بیماری‌های خاص مانند دیابت از دیگر اهداف این طرح است اضافه کرد: در طرح توانمندسازی بانوان آموزش مشاوره گروهی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به جامعه هدف نیز ارائه می‌شود.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: برای اشتغال مددجویان این نهاد حمایتی در شهرستان چرام ۴۰۰ طرح تصویب شده که از این تعداد طرح تاکنون ۱۸۰ طرح اجرا شده است.

جلال فر با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده امسال ۶۰۰ فرصت شغلی در شهرستان چرام شناسایی و اجرا می‌شود افزود: ۹۰ درصد از این طرح‌ها برای زنان بی سرپرست و توانمند سازی زنان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ طرح کاریابی و کارآفرینی در شهرستان چرام درحال اجرا است اضافه کرد: به کار فرمایان و پیمانکارانی که بتوانند فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد فراهم کنند تسهیلات پرداخت می‌شود.

معاون اشتغال کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمیته امداد بیمه اعضا خانوار را تقبل و پرداخت می‌کند ادامه داد: امسال ۶۱۰ مورد برنامه آموزشی برای اشتغال مددجویان در نظر گرفته شده که ۴۰۰ مورد آن در ۶ ماه اول سال برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.