معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: رفع مشکلات زنبورداران در کانون توجه جهادکشاورزی استان قرار دارد.

سام مردانی گفت: استقرار کندو‌های زنبورداران باید با گرفتن مجوز استقرار از سازمان جهادکشاورزی و رعایت فاصله‌های لازم بین کندو‌ها انجام شود و فرآیند آن پیش از عزیمت زنبورداران باید صورت بگیرد و یک تا دو روز بیشتر زمانبر نیست.

وی تاکید کرد: زنبورداران غیر بومی کوچرو بیشتر در باغات شهرستان‌های کوهرنگ، بن، لردگان و اردل زنبوردارن استقرار دارند و با سرد شدن هوا، این زنبورداران به سمت مناطق قشلاقی حرکت می‌کنند و زنبورداران می‌توانند موارد تخلف را به جهادکشاورزی شهرستان مربوطه اعلام کنند تا با موارد تخلف به سرعت برخورد شود.


بیشتر بخوانید


مردانی ادامه داد: زنبورداران استان نیز در فصل سرما به اُستان‌های گرمسیر می‌روند و جابه‌جایی زنبورداران در صورت رعایت مقررات و گرفتن مجوز استقرار از سازمان جهادکشاورزی منعی ندارد و ضوابط و مقررات مهاجرت و استقرار زنبورستان‌ها در قانون نظام دامپروری آمده است.

وی تاکید کرد: پیش از این زنبورداران به نرخ یارانه‌ای شکر دریافت می‌کردند و با آزاد شدن قیمت‌ها استقبال زنبورداران از ثبت درخواست برای شکر کمتر شده است.

مردانی گفت: حدود ۲ هزار زنبوردار بومی در استان مشغول فعالیت هستند و میانگین تولید عسل استان در هر کلونی بیش از ۹.۶ کیلوگرم است که از بسیاری از مناطق کشور بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار