معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان گفت: تامین مواد اولیه صنایع سلولزی وابسته به همکاری امور اراضی و منابع طبیعی است.

محمد اسحاقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به همراه مدیرکل صمت و سایر مدیران از واحد‌های صنعتی تولید کننده اوراق فشرده، کاغذ کرافت، تخته‌های چند لایه و مصنوعات چوبی بازدید کرد و در حاشیه بررسی وضعیت واحد‌ها گفت: زمین‌های بدون استفاده مستعد کشت چوب صنعتی برای تامین مواد اولیه مورد مصرف کارخانجات صنعت سلولزی، شناسایی و عرضه شود.

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰ کارخانه پالت سازی و ۱۱ کارخانه اوراق فشرده چوبی، تامین مواد اولیه آن‌ها را ضروری دانست و افزود: تامین آخال چوبی مناسب توسط منابع طبیعی و هموار سازی مسیر واردات چوب از کشور‌های همسایه می‌تواند باعث افزایش ظرفیت خطوط تولید با توجه به ماشین آلات موجود و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان در ادامه گفت: اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی، موضوع واردات چوب از کشور‌های مجاور به ویژه روسیه را به شدت پیگیری و برقرار نماید و منابع طبیعی نیز درختان کاشته شده شرکت چوکا را برای استفاده در خط تولید، رفع توقیف کند.

اسحاقی تامین زیرساخت‌های مورد نیاز صنعت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: شرکت‌هایی نظیر چوکا و صنایع چوبی اسالم که تحت مالکیت شرکت شستا هستند علاوه بر کمبود مواد اولیه، دچار مشکل نقدینگی نیز می‌باشند که لازم است شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی هرچه زودتر نسبت به تأمین نقدینگی آن‌ها و بهبود ظرفیت تولید، اقدام نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.