علی لطیفی:

تغییر نگرش کی روش باعث پیروزی برابر اروگوئه شد/ ملی پوشان باید فوتبال تهاجمی ارائه دهند

کارشناس فوتبال گفت: بازیکنان تیم ملی فوتبال در نیمه دوم پس از تغییر نگرش کی روش آزادتر برابر تیم ملی اروگوئه بازی کردند و توانستند پیروز شوند.

علی لطیفی کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره برد تیم ملی فوتبال ایران برابر اروگوئه اظهار کرد: در نیمه اول همان طور که انتظار داشتیم سبک دفاعی کی روش را شاهد بودیم و بازیکنان در زمین خودی جمع می‌شدند، به دنبال فرصت و موقعیت بودند تا حمله کنند.

او افزود: همچنین  در نیمه اول، تیم ملی کشورمان بازی خوبی ارائه نداد، اما در نیمه دوم شرایط بازی تغییر کرد. کی روش تغییر نگرش داد. بازیکنان آزاد و رها بازی کردند و برنده بازی شدند.

دفاع محض در جام جهانی خطرناک است 

لطیفی گفت: یکسری ضعف‌ها در فاز تهاجمی وجود دارد و کی روش باید بازیکنان را آزاد بگذارد چرا که آن‌ها توانایی دارند تا در فاز هجومی بهتر عمل کنند. به نظرم کی روش باید تغییر نگرش بدهد. تلفیفی از ساختار دفاعی به اضافه فوتبال تهاجمی می‌تواند در ادامه مسیر به تیم ملی کمک کند. اگر ما در جام جهانی فقط به دفاع محض بپردازیم این موضوع می‌تواند خطرناک باشد.

طارمی  با حضور در اروپا اعتماد به نفسش بیشتر شده است 

کارشناس فوتبال درباره گلزنی طارمی در بازی با تیم ملی اروگوئه گفت: اگر روند طارمی مثل ۵ سال قبل بود، او این موقعیت‌ها را گل نمی‌کرد، اما حضور در اروپا باعث اعتماد به نفس بیشتر این بازیکن شده است. او پخته‌تر شده است و یک بازیکن در سطح جهانی می‌تواند کمک حال تیم ملی فوتبال باشد.

او تصریح کرد: تعویض‌های کی روش در نیمه دوم بازی خوب بود و طارمی، قلی زاده و انصاری فرد خوب بازی کردند. علاوه بر این، بازیکنانی همانند ابوالفضل جلالی، صادق محرمی، خلیل زاده و کنعانی زادگان هم عملکرد خوبی داشتند. در مجموع سیستم و ساختار دفاعی تیم ملی در بازی با اروگوئه  خوب کار کردند.

تیم سنگال همانند ما بازی می کند 

لطیفی درباره دومین بازی دوستانه برابر تیم ملی سنگال گفت: تیم سنگال یک تیم فیزیکی است که همانند ما بازی می‌کند. به نظرم کی روش باید تغییر تاکتیک بدهد. کی روش به خوبی تیم سنگال را می‌شناسد چرا که با تیم مصر برابر این تیم بازی کرده بود.

او افزود: ما در بازی دوستانه می‌توانیم ضعف‌های خود را بشناسیم. بازی با سنگال آزمون سختی است، تا نقاط ضعف و قوت تیم ملی فوتبال شناسایی و ترکیب ایده آل برای جام جهانی مشخص شود.

تیم ملی فوتبال باید ترکیبی از دفاع و فوتبال تهاجمی در جام جهانی ارائه بدهد 

کارشناس فوتبال درباره پیش بینی اش از نتایج تیم ملی فوتبال در جام جهانی قطر گفت: ما بازیکنانی داریم که در فوتبال اروپا بازی می‌کنند و اعتماد به نفس بالایی دارند. کمبودی از لحاظ نفرات نداریم. ما در بازی‌های دوستانه و دیدار‌های خود در جام جهانی نباید به دفاع محض بپردازیم و باید فوتبال هجومی ارائه بدهیم تا گل بزنیم. به هر طریقی کی روش باید راهکاری پیدا کند تا تیم ملی فوتبال ترکیبی از دفاع مطلق و فوتبال تهاجمی را ارائه بدهد.

او خاطر نشان کرد: اگر تیم ملی فوتبال صددرصد توان خود را برای حمله کردن بگذارد و یا اینکه صددرصد به دفاع کردن در جام جهانی بپردازد به طور حتم در این رقابت‌ها آسیب می‌بیند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار