تامین بذر گندم برای اجرای طرح جهش تولید دیم زار‌ها در قزوین

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:دو هزار و ۹۰۰ تن بذر گندم برای اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌های استان تامین شده است.

حسن جلیلوند مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: دو هزار و ۹۰۰ تن بذر استاندارد و مرغوب گندم برای اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌های استان تامین و توزیع آن‌ها آغاز شده است.

جلیلوند افزود: از این میزان، هزار و ۵۰۰ تن بذر گندم استاندارد از طبقات مختلف بذری و هزار و ۴۰۰ تن نیز بذر مرغوب است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های مربوط به خود نسبت به عقد قرارداد برای کشت و دریافت حواله بذر و همچنین کود در طرح جهش تولید در دیم زار‌ها اقدام کنند.

این مسئول گفت: امسال طرح جهش تولید در اراضی دیم استان قزوین در سطح ۶۰ هزار هکتار عملیاتی می‌شود که ۴۰ هزار هکتار از آن به گندم اختصاص یافته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: علاوه بر تامین بذر و کود مورد نیاز کشاورزان در این طرح، یارانه ۵۰ هزار تومانی به ازای هرهکتار برای بیمه حوادث غیرمترقبه برای مشارکت کنندگان درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۲۵۳ کشاورز در استان قزوین در طرح جهش تولید دیم زار‌ها مشارکت داشتند و ۲۴۰ روستا در این رابطه فعال بود، اظهار داشت: با توجه به برنامه رشد ۲ برابری سطح زیرکشت برای سال جاری پیش بینی می‌کنیم تعداد مشارکت کنندگان این طرح امسال با افزایش قابل توجهی روبرو شود.

جلیلوند اظهار داشت: پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی برای روستاییان و تقویت معیشت خانوار‌های روستایی و کمک به تامین امنیت غذایی جامعه از جمله اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیم زار‌ها به شمار می‌رود که سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دومین سال اجرای آن محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار