سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

موارد مثبت کرونا در اصفهان به ۱۰ درصد رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: موارد مثبت و مُبتلای قطعی کرونا از تعداد نمونه‌های آزمایش گرفته شده از بیماران در استان اصفهان به حدود ۱۰ درصد رسید که روند کاهشی دارد.

پژمان عقدک، گفت: نتایج مثبت و قطعی آزمایش‌های کرونا در اوج پیک هفتم در استان به ۶۰ درصد هم رسید، اما اکنون با نزولی شدن این موج، آمار نمونه‌های مثبت به حدود ۱۰ درصد رسیده است.

آمار کرونا در یک هفته گذشته نیز در استان اصفهان روند کاهشی داشت و در حال حاضر حدود ۱۶۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

او تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش مُراقبت‌های ویژه (ICU) را حدود ۲۵ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نیز در یک هفته اخیر بین صفر تا سه نفر در روز بود.

عقدک همچنین با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا در مراکز جامع سلامت و بهداشت استان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: میزان مراجعه مردم برای دریافت واکسن همچنان کم است و آمار تغییر محسوسی نکرد.

آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در اصفهان ۸۶ درصد نوبت اول، ۷۷ درصد نوبت دوم، ۴۰ درصد نوبت سوم و ۴.۵ درصد نوبت چهارم است.

عقدک در باره واکسن آنفلوآنزا نیز گفت: بهترین زمان برای تزریق این واکسن شهریور و مهر است، اما تا آذر نیز فرصت تزریق آن وجود دارد.

ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ در استان اصفهان شیوع یافت و تاکنون حدود ۵۱۵ هزار بطور قطعی به بیماری کووید-۱۹ مُبتلا شده‌اند که از بین آن‌ها حدود ۱۱ هزار و ۹۷۰ نفر جان باختند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار