معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از انجام ۳۸ گشت نظارت بر حمل مواد خطرناک در راه‌های این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

علیرضا معیری‌پور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: مواد خطرناک شامل هرگونه موادی که برای انسان، حیوان و محیط زیست مضر است باید با تدبیر خاصی جابه‌جا شوند تا ضمن حفظ ایمنی حمل در صورت بروز حادثه نیز کمترین آسیب را داشته باشند.

وی اضافه کرد:حوادث ناشی از تردد ناوگان حمل مواد خطرناک در جاده‌ها به ویژه داخل تونل‌ها علاوه بر تبعات سنگین و جبران ناپذیر جانی و زیرساختی و اخلال در جریان ترافیک موجب سختی دسترسی و امدادرسانی در زمان حادثه می‌شود از این رو باید تحت نظارت کامل حمل شود.

معیری‌پور ادامه داد:کارشناسان ایمنی و ترافیک این اداره کل علاوه بر بازدید‌های دوره‌ای از حمل این‌گونه مواد در قالب تیمی مشترک متشکل از دستگاه‌هایی، چون مدیریت بحران استانداری، شرکت شهرک‌های صنعتی، پلیس راه، آتش‌نشانی، اداره کل حفاظت محیط زیست، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، صنعت، معدن و تجارت روز‌های چهارشنبه از حمل این مواد بازدید می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۳۸ گشت نظارت بر حمل مواد خطرناک در راه‌های این استان در نیمه نخست امسال انجام شده است ،گفت:این بازدید‌ها محدود به حضور در جاده‌ها و بازرسی از خودرو‌های حمل نیست و شرکت‌های تولیدی مواد خطرناک، وضعیت ناوگان، رانندگان و اسناد حمل و نقلی آن‌ها هم مورد نظارت قرار می‌گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین، در قوانین حمل و نقل برای جلوگیری از هرگونه حادثه و ساماندهی حمل و نقل مواد خطرناک شرکت‌های تولیدی موظف هستند این مواد را به ناوگان مجاز تحویل دهند و ناوگان هم این مواد را تحت نظارت ما به مقصد برسانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.