وزارت امور خارجه آمریکا از ارائه کمک امنیتی- غیرنظامی به اوکراین به ارزش ۴۵۷.۵ میلیون دلار خبر داد.

وزارت امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در ادامه حمایت واشنگتن از کی یف، دولت آمریکا متعهد شده است کمک امنیتی- غیرنظامی به اوکراین به ارزش ۴۵۷.۵ میلیون دلار را در اختیار اوکراین قرار دهد.

طبق این بیانیه، این کمک مالی در جهت تقویت نهاد‌های اجرای قانون اوکراین خواهد بود.

پیش از این، پنتاگون از ارائه کمک‌های نظامی بیشتر آمریکا به اوکراین و آمادگی برای در اختیار قرار دادن جنگنده‌های آمریکایی به این کشور خبر داده بود.

اواسط ماه اوت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، کمک نظامی جدید به کی‌یف را به مبلغ حدود سه میلیارد دلار اعلام کرد. بایدن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من مفتخرم که بزرگترین بسته کمک‌های امنیتی تا به امروز را اعلام کنم. تقریباً ۲.۹۸ میلیارد دلار سلاح و تجهیزات به اوکراین ارائه خواهد شد. کمک‌های جدید به اوکراین اجازه می‌دهد تا سیستم‌های دفاع هوایی، سیستم‌های توپخانه، مهمات، هواپیما‌های بدون سرنشین و سایر تجهیزات را به دست آورد تا تضمین شود که در دراز مدت به دفاع از خود ادامه می‌دهد.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۴ مهر ۱۴۰۱
چطور آمریکاییهای دزد و تروریست برای جنگ افروزی بیشتر و ناامنی روسیه کمک مالی میکنند اشکالی نداره ولی ایران به سوریه و عراق در مقابل داعش کمک کنه اشکال داره و ایران متهم به حمایت از تروریسم میکنند.
آخرین اخبار