رشد ۲۴ درصدی صادرات از گمرکات خوزستان

ناظر گمرکات خوزستان از رشد ۲۴ درصدی صادرات از گمرکات استان به لحاظ ارزشی در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

بهروز قره بیگی گفت: در شش ماهه نخست امسال ارزش صادرات انجام شده از گمرکات خوزستان بیش از ۳ میلیارد و ۹۰۱ میلیون دلار بوده است.

او می گوید: صادرات کالا از گمرکات استان از نظر ارزشی ۲۴ درصد و از لحاظ وزنی ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان گفت: کشور‌های چین، عراق، آلمان، امارات متحده عربی، هندوستان، ترکیه و کشور‌های جنوب شرق آسیا را مهمترین مقصد‌های کالا‌های صادراتی ایران از گمرکات خوزستان هستند،  محصولات کشاورزی و غذایی، تره‌بار، آبزیان پرورشی، وسایل مکانیکی و فرآورده‌های پتروشیمی مهمترین اقلام صادراتی هستند که به مقاصد موردنظر صادر می‌شوند.

قره بیگی ادامه داد: امسال ۸ میلیون و ۸۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۵ میلیارد و ۲۵۸ میلیون دلار از طریق گمرکات خوزستان وارد کشور شده است که میزان واردات کالا به کشور از طریق گمرکات خوزستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۲درصد کاهش و از نظر ارزشی ۴ درصد رشد داشته است.

کالا‌های اساسی شامل گندم، برنج، شکر، روغن خام خوراکی، کنجاله سویا، مواد اولیه و وسایل مکانیکی و الکترونیکی مهمترین اقلام وارداتی به کشور هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.