مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: ۱۷۴ کلاس درس با زیربنای ۲۳ هزار مترمربع طی ۶ ماه نخست امسال در سطح این استان به بهره برداری رسیده است.

ابراهیم سعادتفر مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: اعتبار ساخت پروژه های ۱۷۴ کلاس را یک هزار و ۲۷۰ میلیار ریال اعلام و اظهار داشت: از این میزان اعتبارات هزینه شده، ۳۰ درصد آن توسط خیران و مابقی آن نیز از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است.

وی ادامه داد: در همین رابطه ۴۲ چشمه سرویس بهداشتی برای ۱۵ مدرسه و سایر طرح‌های خرد و کلان مانند احداث کارگاه ریخته گری، کانون فرهنگی هنری، نمازخانه و زمین چمن مصنوعی نیز تا پایان مهرماه به بهره برداری خواهد رسید.

سعادتفر با بیان اینکه ۱۶۰ مدرسه در سطح استان قزوین نیازمند تخریب و بازسازی می‌باشد، تصریح کرد: در این رابطه مناطق شهری محروم مانند اقبالیه، بیدستان، شریفیه، محمدیه، محمودآباد و ناحیه شهری ناصرآباد هم نیازمند توسعه فضا‌های آموزشی خود هستند.

به گفته این مسئول آموزشی، براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا ۲ سال آینده هیچ مدرسه‌ای در سطح استان نیازمند تخریب و مقاوم‌سازی نخواهد بود.

سعادتفر، مهمترین رویکرد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس را رفع محرومیت‌های آموزشی دانست و گفت: این در حالی است که ما برای نوسازی مدارس و استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی هم اقدامات قابل توجهی را انجام داده‌ایم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اضافه کرد: طی ۲ ماهه اخیر استانداردسازی گرمایشی در ۲۰۰ مدرسه استان نجام شده و در مهرماه نیز استاندارد سازی گرمایشی تمامی مدارس در قالب ۸۰۰ کلاس درس هم به پایان می‌رسد.

استان قزوین دارای ۲ هزار واحد آموزشی در ۱۴ منطقه آموزش و پرورش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار