کاهش ۱۵ درصدی حوادث ناشی از کار در استان قزوین

رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت:حوادث ناشی از کار در استان ۱۵ درصد کاهش یافت.

محمد علیخانی رئیس اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با نظارت‌های صورت گرفته و برگزاری دوره‌های آموزشی، حوادث ناشی از کار در استان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۱۵ درصد کاهش یافت.

علیخانی افزود: با وجود کاهش ۱۵ درصدی حوادث ناشی از کار استان قزوین در سال جاری کماکان شدت حوادث ناشی از کار در حوزه‌های صنعت ساختمان، معدن، شیمی و پتروشیمی نسبت به سایر حوزه‌های فعالیت بالا است.

وی اضافه کرد: با توجه به اختصاص درصد قابل توجهی از حوادث ناشی از کار به حوزه‌های ذکر شده، بازرسی و نظارت از این کارگاه‌های پرخطر در اولویت کار بازرسان استان است.

علیخانی افزود: در این راستا از حدود سه هزار و ۴۰۰ بازرسی صورت گرفته در نیمه نخست سال جاری ۳۵۰ مورد در حوزه کارگاه‌های پر خطر بوده است.

وی با تاکید بر بازرسی‌های هدفمند از کارگاه‌های پرخطر استان قزوین، گفت:به منظور اجرای طرح بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر و مقارن با هفتم مهرماه روز ایمنی و آتشنشانی، بازرسان کار استان قزوین به طور همزمان و هماهنگ برای انجام بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر شامل کارگاه‌های ساختمانی، معدنی و شیمیایی و پتروشیمی اقدام کردند.

علیخانی گفت: در این بازرسی‌ها که همه بازرسان کار استان حضور داشتند به منظور کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقای سطح ایمنی در کارگاه‌های مشمول قانون کار، ضمن نظارت بر حسن اجرای قانون کار و آیین نامه‌های مربوط به ویژه آیین نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، موارد نقص فنی و رعایت نکردن مقررات به کارفرمایان ابلاغ و حسب مورد نسبت به اعمال ماده ۱۰۵ قانون کار اقدام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار