رییس کل دادگستری استان کرمان گفت:دستگاه قضایی این استان، حمایت حقوقی و قضایی از صنعت گردشگری را در برنامه کاری خود دارد .

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در سفر به شهرستان شهربابک در میمند گفت: در این راستا طرح توانمندسازی مناطق گردشگری از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در حال کار است تا از ظرفیت‌های گردشگری روستاها، برای توانمندی مردم آن منطقه و‌جلوگیری از مهاجرت روستاییان نهایت استفاده شود.

او  افزود:با توجه به هفته گردشگری، ضمن برنامه‌هایی که در این شهرستان دنبال کردیم بازدیدی از روستای تاریخی میمند داشتیم که از ظرفیت‌های مهم گردشگری در سطح استانی و ملی به شمار می‌رود.

او بیان کرد: در راستای حمایت از صنعت گردشگری در استان کرمان، کارگروه ویژه حمایت حقوقی و قضایی از صنعت گردشگری در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان شکل گرفته است.

او تصریح کرد:  در جلسات منظم این کارگروه، دغدغه‌های صنعت گردشگری و سرمایه گذاران این حوزه بررسی شده و مشکلات موجود پیگیری و رسیدگی می‌شود و تاکنون اقدامات بسیار خوبی نیز انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری از منطقه گردشگری میمند بازدید کرده و با فرهنگ مردم این منطقه آشنا می‌شوند، اظهار کرد: روستای گردشگری میمند مشکل حادی ندارد و برخی مشکلات این منطقه نیز در کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از صنعت گردشگری مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا از ظرفیت صد در صدی این روستا برای جذب گردشگران داخلی و خارجی استفاده شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: تلاش می‌شود که از صنعت گردشگری در استان کرمان در راستای منافع نظام و مردم نهایت بهره برداری انجام شود.

او با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری از صنعت‌های مهم استان و کشور به شمار می‌رود، اظهارداشت: در تمامی کشور‌ها به موضوع گردشگری توجه ویژه‌ای صورت می‌گیرد و در کشور ما به لحاظ وجود فضا‌های گردشگری متعدد و مهم، کمتر به این صنعت توجه شده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه استان کرمان به لحاظ دارا بودن آثار ثبت شده ملی و جهانی، قطب گردشگری کشور به شمار می‌رود، گفت: در استان کرمان نیز متناسب با ظرفیت‌های گردشگری موجود، از صنعت گردشگری بهره برداری نمی‌شود و باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که در پرتوی تعامل تمامی مجموعه ها، از این صنعت مهم استفاده مناسب شود.

برچسب ها: دادگستری ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار