مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: آمار تعطیلات قبل، ملاک برقراری پرواز از سوی شرکت‌های هواپیمایی در تعطیلات است و سود کم، سبب لغو پرواز می‌شود.

طهماسبی در خصوص لغو پرواز‌های فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند در ایام تعطیل گفت: در چنین ایامی، شرکت‌های هواپیمایی به آمار سنوات قبل مراجعه می‌کنند و وقتی که شاهد تعداد کم مسافر در آمار‌ها هستند، پرواز‌ها را در روز‌های تعطیل لغو می‌کنند.

پرواز‌های روز یک شنبه ۳ مهر، سه شنبه ۵ مهر و یکشنبه ۱۰ مهر فرودگاه بیرجند از سوی شرکت‌های هواپیمایی لغو شده اند.

طهماسبی با اشاره به لغو پرواز‌ها در برنامه پروازی فرودگاه بیرجند بیان کرد: یک هواپیما در روز ۸ نوبت پروازی را انجام می‌دهد که اگر قرار بر کنترل هواپیما باشد، تمامی پرواز‌های آن هواپیما در استان‌های مختلف لغو می‌شود و تنها به خراسان جنوبی محدود نمی‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی به دنبال سود و توجیه اقتصادی از پرواز‌ها هستند و در صورتی که قرار باشد یک پرواز در روز تعطیل انجام شود، باید شرکت‌های گردشگری نسبت به برقراری پرواز چارتر درخواست دهند.


بیشتر بخوانید


او گفت: برنامه ریزی‌های پروازی به صورت ۶ ماهه صورت می‌گیرد و پرواز لحظه‌ای نداریم.

فرودگاه بیرجند در سال ۱۳۱۲ به عنوان سومین فرودگاه کشور به بهره برداری رسید و در اردیبهشت سال ۱۳۸۷ با انجام پرواز از بیرجند به مدینه، این فرودگاه به فرودگاه بین المللی ارتقا یافت.

همچنین در ۱۲ مرداد ۸۹ اولین پرواز به مقصد دمشق و در ۲۸ اردیبهشت ۹۰ اولین پرواز به سمت بغداد از فرودگاه بین المللی بیرجند انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار