اوقاف قزوین لوازم تحصیل به ارزش ۴۸۰ میلیون تومان توزیع کرد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در اجرای طرح مهر تحصیلی بیش از ۴۸۰ میلیون تومان لوازم التحریر و کیف و کفش میان دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی گفت: با آغاز سال تحصیلی جدید نسبت به توزیع وسایل تحصیل میان دانش آموزان نیازمند اقدام شد و در طرح مهر تحصیلی با شکل گیری ۱۲۰۰ شعبه مهر تحصیلی بیش از ۴۸۰ میلیون تومان لوازم التحریر و کیف و کفش و پوشاک میان دانش آموزان توزیع شد.

وی اضافه کرد: در طرح مهر تندرستی نیز با ویزیت رایگان ۳ هزار نفر و توزیع داروی رایگان میان نیازمندان بیش از ۳۰۰ میلیون تومان کمک دارویی صورت گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: همچنین توزیع ۱۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد تومان (هر سری جهیزیه ۴۰ میلیون تومان) از زوج‌های جوان حمایت شد.

مجیدی بیان کرد: همچنین در حمایت از کسب و کار‌ها و افراد نیازمند برای تسویه حساب افرادی که حساب دفتری در مغازه‌ها و نانوایی‌ها داشتند اقدام کردیم و برای اعزام زائر اولی‌ها نیز ۸۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

وی گفت: در ماه‌های محرم و صفر از ۴۸۰ مسجد و هیئت مذهبی حمایت کردیم و در این راستا بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک مالی اهدا شد.

این مسئول فرهنگی یادآورشد: حمایت از موکب‌های برپا شده در شهرستان آوج و مسیر زائران، آبرسانی به مواکب، حمایت از دو موکب برپا شده در کربلای معلی و نجف اشرف، از دیگر کار‌های انجام شده توسط اوقاف است.

وی اظهارداشت: در راستای حمایت از موکب‌ها ۵.۵ میلیارد تومان هزینه شد که ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل موقوفات و بقیه از سوی خیرین تامین شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: اجرای طرح شمیم خدمت در ۱۲ بقعه و اعزام ۳۴۱ مبلغ به اماکن مذهبی، اجرای طرح بصیرت عاشورایی و حمایت از هنر و رسانه، اجرای برنامه در آمنه خاتون و بقعه چهار انبیا، اجرای برنامه‌های سبک زندگی در ۱۵ بقعه، برپایی کلاس‌های فرزند آوری، تربیت فرزند، مشاوره حقوقی و فعالیت‌های آموزشی نیز در برنامه‌های اوقاف تدارک دیده شد.

مجیدی افزود: در راستای حمایت از موقوفات حوزه‌های علمیه مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اهدا شد و اعزام ۴۰ نفر از پزشکان و خدمه بیمارستان‌ها به عنوان مدافعان سلامت به سفر مشهد مقدس، اعزام ۱۰ نفر از طلاب جهادی فعال در ایام کرونا به مشهد مقدس و حمایت از ۹۰ نفر از مددجویان بهزیستی از دیگر اقدامات حمایتی است.

وی اظهارداشت: توزیع ۱۴۰۰ بسته حمایتی به ارزش ۵۶۰ میلیون تومان و توزیع ۶۵ هزار پرس غذای گرم به ارزش ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان از دیگر اقدامات فرهنگی و حمایتی اداره اوقاف استان قزوین است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار