مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات در استان قزوین جمع آوری و برای محرومان صرف شده است.

 ناصر ظاهری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست شورای زکات استان گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده که این رقم نسبت به برنامه پیش بینی شده ۶۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: از این میزان زکات جمع آوری شده هشت درصد زکات واجب، ۳۰ درصد زکات مستحبی، ۶۲ درصد زکات فطریه و کفاره بوده است که همین زکات در محل‌های جمع آوری شده برای تأمین جهیزیه، مسکن، کمک معیشت و سایر نیاز‌های ضروری محرومان صرف شده است.

وی افزود: سال جاری اقدامی که با هماهنگی و همکاری اداره کل غله صورت گرفت، راه اندازی سامانه سیفا بود که در این سامانه بستر جمع آوری زکات در محل خرید زکات فعال شد در نتیجه کشاورزانی که تمایل به پرداخت زکات داشتند، زکات خود را به راحتی پرداخت می‌کردند.

ظاهری عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در راستای تلاش برای فرهنگ سازی زکات در دستور کار داریم، برگزاری همایش علمی، ترویجی و تکریمی است که ۲۶مهر ماه در استان با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: هدف از این همایش ترویج و بسط فرهنگ زکات است از این رو جامعه علمی، حوزوی، هنرمندان، اصحاب رسانه و سایر اقشار در این همایش حضور و مشارکت خواهند داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین عنوان کرد: در برگزاری این همایش به جنبه‌های مختلف علمی، تربیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی  زکات توجه خواهد شد تا بتوانیم این دستور الهی را از ابعاد مختلف به مردم معرفی کنیم.

وی یادآورشد: در برگزاری این همایش انتظار این است که دستگاه‌های مختلف تعامل و همکاری‌های خود را با این نهاد تقویت کنند تا بتوانیم در توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری وظیفه و رسالت خود را به احسن نحو انجام دهیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار