شهردار کرمان با اشاره به حضور نیرو‌های توانمند در حوزه آتش‌نشانی کرمان گفت: مراکز آتش‌نشانی کرمان در آینده‌ای نزدیک توسعه خواهند یافت.

سعید شعرباف در حاشیه میثاق آتش‌نشانان با شهدا در گلزار شهدای کرمان، ضمن تبریک روز آتش‌نشانی و ایمنی به آتش‌نشانان در سراسر ایران گفت: نیرو‌های آتش‌نشانی کرمان، شجاعانه در عملیات‌های امداد و نجات و اطفای حریق حضور دارند و از نزدیک شاهد رشادت‌های آنان بودم.

او افزود: کار در آتش‌نشانی با هیچ بخشی از شهرداری قابل مقایسه نیست.

 شهردار کرمان بیان کرد: هرچند در بخشی، چون تنظیف معابر نیز کارگران شهرداری دچار حادثه می‌شوند؛ اما کار در آتش‌نشانی به نوعی به استقبال خطر رفتن است که نمونه آن، حادثه آتش‌سوزی مجتمع صالح‌المهدی و آتش‌سوزی انبار لوازم خانگی در خیابان آیت‌الله صدوقی بود.

او ضمن قدردانی از نیرو‌های آتش‌نشانی شهر کرمان، تصریح کرد: بسیاری از حوادثی که آتش‌نشانان برای انجام عملیات اعزام می‌شوند، به‌دلیل نداشتن کشته و مجروح، چندان دیده نمی‌شود که دلیل آن حضور به‌موقع نیرو‌ها و رفتار شجاعانه آن‌ها برای نجات شهروندان است.

شعرباف همچنین به حاضربودن نیرو‌های آتش‌نشانی در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: این نیرو‌ها تمام وقت در حال آماده‌باش و همراه با یگان ویژه، در خط مقدم، مشغول انجام وظیفه بودند تا آتش‌سوزی‌ها به جان و مال مردم ضرری وارد نکند.

او همچنین از حضور همه‌جانبه نیرو‌های تنظیف در اغتشاشات اخیر خبر داد و گفت: معاونت خدمات‌شهری شهرداری در این روز‌ها به‌خوبی عمل کرده است.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه شهرداری کرمان نیرو‌های آتش‌نشانی زبده و توانمندی دارد که برای مدیریت شهری یک امتیاز ویژه است، بیان کرد: هرچند در حوزه زیرساخت در آتش‌نشانی، کمبود‌هایی وجود دارد؛ اما با تلاش مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، اقداماتی انجام و برای خرید تجهیزات مورد نیاز تامین مالی محقق شده است.

او گفت: امیدورایم با کمک استانداری کرمان بتوانیم در بازه کمتر از ۲سال به لحاظ تجهیزات آتش‌نشانی به حد مطلوب برسیم.

شعرباف افزود: همچنین برای خرید خودرو‌های فوماتیک، پیگیری‌های زیادی از طریق وزارت کشور انجام و قول مساعد داده شد که این خودرو‌ها در اختیار شهرداری کرمان قرار گیرد.

او توسعه مراکز آتش‌نشانی جامع را نیز از برنامه‌های در نظر گرفته‌شده دانست و ادامه داد: به‌زودی کلنگ ساخت این مرکز در غرب شهر کرمان به زمین زده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار