رئیس روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به اجرای طرح منطقی شدن هزینههای خط تلفن ثابت گفت: طرح اخذ حداقل هزینه نگهداری خط تلفن ثابت تصویب و عملیاتی شده است که برای مشتریان مزایای زیادی دارد.
سیداحسان حسینی می گوید: در این طرح برای مشتریان با پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزار ریال سه هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان شهری بالغ بر ۵۶ ساعت در طول یک ماه و برای مشتریان دیگر شهرستانها، با پرداخت ۱۰۰ هزار ریال ۲ هزار و۶۶۶ دقیقه مکالمه رایگان اختصاص یافته است.
به گفته او هدف اصلی از این طرح، اخذ حداقل هزینه نگهداری برای تلفنهای بدون کارکرد است که با عدالت ارتباطی نیز همخوانی دارد، به طور میانگین ماهانه ۲۵۰ هزار ریال هزینه نگهداری خط تلفن ثابت است و اکثر مشتریان با استفاده از این طرح قبوض ماهانه زیر ۲۰۰ هزار ریال خواهند داشت.
رئیس روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان گفت: در این طرح برای مشتریان اهوازی با پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزار ریال سه هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان شهری بالغبر ۵۶ ساعت در طول یک ماه و برای مشتریان دیگر شهرستانها، با پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار ریال، ۲ هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه رایگان اختصاص یافته است.
سیداحسان حسینی می گوید: هزینه نگهداری خط تلفن ثابت برای مخابرات حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار ریال هزینه در بر دارد در صورتی که مشترکان ماهانه ۶۴ هزار ریال پرداخت میکنند و این تفاوت با توجه به تعداد مشترکان ضرر زیادی را به مخابرات تحمیل میکند.
به گفته او امسال با توجه به افزایش حقوق و افزایش هزینههای مخابرات و افزایش هزینههای نگهداری خطوط تلفن ثابت و با توجه به ثابت ماندن تعرفهها در ۱۲ سال گذشته بهرغم تورمهای چندصد درصدی در تمام بخشها مخابرات برای نگهداری و حفظ خطوط با چالش زیادی مواجه شد.
رئیس روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان گفت: منطقیسازی تعرفهها راهگشای توسعه شبکه مخابرات خواهد بود.