همزمان با گرامیداشت هفته گردشگری ۲ طرح گردشگری در استان مرکزی به بهره برداری رسید.

همزمان با گرامیداشت هفته گردشگری، در مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی نخستین مزرعه گردشگری استان مرکزی و اقامتگاه بوم‌گردی بیشه در شهرستان محلات استان مرکزی به بهره برداری رسید.

نخستین مزرعه گردشگری استان مرکزی که قبلا باغات انار و کشاورزی بوده با حجم سرمایه گذاری ۲۵ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به مزرعه گردشگری تبدیل شده است.

در این مجموعه قسمت‌های مختلف شامل پرورش ماهی، گلخانه، کاشت و برداشت گیاهان دارویی و خوراکی، باغ و مزرعه، رستوران سنتی و محلی وجود دارد که گردشگران می‌توانند لذت برداشت محصولات در مزرعه و صید ماهی را شخصا از نزدیک تجربه کنند.

موافقت اصولی این مجموعه به عنوان اولین مزرعه گردشگری دارای مجوز در سطح استان صادر شده است و این مجموعه به مساحت ۱۰ هکتار در فضایی مناسب و پوشیده از درختان در مسیر شهرستان محلات به آبگرم واقع شده و حجم اشتغالزایی فعلی آن بیش از ۶ نفر به صورت مستقیم است.

اقامتگاه بوم‌گردی در روستای مزور شهرستان محلات هم به مساحت ۷۰۰ متر مربع و دارای ۳ اتاق و ظرفیت ۱۵ نفر اقامت و سالن پذیرایی آماده ارائه خدمات به گردشگران در شهرستان محلات شده است.

این اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۵ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی احداث شده است و اشغال‌زایی ۷ نفر به صورت مستقیم را به دنبال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.