معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: جذب حداکثری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در اولویت نظام تعلیم و تربیت قرار دارد.

وحید خدابنده گفت: شناسایی، جذب و نگهداشت دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی است تا در این فرآیند دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل می گوید: سرنوشت تک تک دانش‌آموزان برای ما مهم است و ما با صبر و حوصله و ایجاد انگیزه سعی می‌کنیم تا این دانش‌آموزان بازمانده را راغب به تحصیل کنیم.

به گفته او، از اسفند پارسال تا اسفند امسال فرآیند شناسایی و جذب یک هزار و ۵۳۸ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به استان ابلاغ شده که در طول سال ما موظف به شناسایی این تعداد در طیف‌های شانزده‌گانه هستیم.

خدابنده گفت: از لیست ارسالی وزارت متبوع در مرحله اول ۵۰۳ نفر شناسایی و از این تعداد ۲۸۳ نفر وارد چرخه تعلیم و تربیت شده‌اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل می گوید: اخیراً نیز ۶۵۰ نفر شناسایی شده‌اند که ما در مرحله جذب آنها هستیم و در راستای انسداد مبادی بیسوادی برای ۲۰۰ نفر بسته آموزشی و ملزومات مورد نیاز تهیه شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تعدادی از این دانش‌آموزان به دلایل مختلف نظیر فوت، بیماری صعب العلاج، مهاجرت و یا شرایط خاص معلولیت امکان تحصیل نداشته‌اند که ما سعی کردیم دانش‌آموزان بی‌بضاعت را به نهادهای حمایتی معرفی و یا با هماهنگی اداره آموزش و پرورش استثنایی زمینه تحصیل آنان را فراهم کنیم.

خدابنده رویکرد این معاونت را جذب حداکثری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دانست و گفت: حتی راضی نیستیم یک نفر دانش‌آموز از چرخه تحصیل باز بماند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.