مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش سطح باغات پسته استان، گفت : سطح باغات پسته استان طبق برنامه ریزی انجام شده باید ظرف مدت پنج سال به هزار هکتار برسد.

رحمان فیض‌قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سطح باغات پسته استان کرمانشاه را ۲۴۰ هکتار اعلام کرد و گفت : هم اکنون ۱۲۲ هکتار از باغات پسته استان به مرحله باروری رسیده و عمده باغات استان به مرحله باروری اقتصادی نرسیده‌اند.

وی با بیان اینکه متوسط عملکرد باغات پسته در استان کرمانشاه ۱.۸ تن در هکتار است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۲۲۰ تن پسته در استان کرمانشاه تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه بجز مناطق خیلی سرد و خیلی گرم بقیه نقاط استان مستعد کشت پسته است، گفت: هم اکنون بیشتر باغات پسته استان در شهرستان‌های گیلانغرب، اسلام آبادغرب و کرمانشاه قرار دارند.

وی اشاره‌ای هم به ظرفیت‌های بالای استان کرمانشاه در زمینه توسعه باغات پسته داشت و گفت: توسعه باغات پسته در استان با توجه به نیاز آبی پایین باغات پسته و سازگاری آن با شرایط آب و هوایی استان و نیز صادرات محور بودن محصول پسته در استان دنبال می‌شود.

فیض‌قربانی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده مقرر است ظرف مدت پنج سال سطح باغات پسته استان به هزار هکتار برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.