کشت نهال در نهالستان مرکز تحقیقات زیتون نهبندان معطل یک تفاهمنامه‌ برای تأمین آب است.

بیجاری رئیس دانشگاه آزاد نهبندان با بیان این که مجوز مرکز تحقیقات زیتون در این دانشگاه اخذ شده است گفت: مجوز تأمین آب مورد نیاز برای کشت و کار این مرکز نیز اخذ شده و منتظر انعقاد تفاهمنامه‌ای بین آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد نهبندان هستیم تا بر اساس مجوز گرفته شده بتوان آب را از چاه آب آموزش و پرورش نهبندان تأمین کرد.

او با تأکید بر این که اگر امسال این تفاهمنامه‌ منعقد شود می‌توان کار کشت نهال‌های زیتون را در فصل درخت کاری شروع کرد افزود: در صورتی که آب مورد نیاز تأمین نشود نمی‌توان برای کشت نهال اقدام کرد و اگر چنین شود کشت نهال به سال آینده موکول خواهد شد و از آن جا که اعتباری برای هزینه‌های این مرکز در نظر گرفته شده نیاز است تا هر چه سریع‌تر برای تأمین آب تعیین تکلیف شود تا اعتبارات به موقع و در جای خودش هزینه شود.

بیجاری اظهار کرد: درختان بر اساس انواعی که هیئت علمی دانشگاه تعیین می‌کند کشت خواهند شد و برای انتقال آب از آموزش و پرورش تا مزرعه زیتون نیز مسیر حدود ۳۰۰ متری پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نهبندان با اشاره به این که نهبندان در استان از نظر کشت زیتون رتبه اول را دارد، بیان کرد: مطالعاتی برای این مرکز انجام شده که طی آن مشخص خواهد شد که دلیل برداشت کم از باغات زیتون نهبندان چیست و هدف آن نیز ارتقای سطح برداشت و کیفیت محصول است که البته مرکز تحقیقات گیاهان دارویی بیرجند نیز از نظر علمی این مطالعات را پشتیبانی خواهد کرد.

او همچنین از اقدامات مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار نهبندان به دلیل پیگیری این موضوع به عنوان یک مطالبه مردمی تشکر کرد.

برچسب ها: نهالستان ، درخت کاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.