مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از صادرات بیش از ۱۶۰۰ تن محصولات شیلاتی از استان خبر داد.

آقای جعفروند اظهار کرد: طی پارسال میزان یک هزار و ۶۲۹ تن انواع آبزیان زنده خوراکی و شاه میگو، میگو و خوراک ماهی از مرز‌های استان آذربایجان شرقی به کشور‌های همسایه صادر شد.

وی افزود: عمده صادرات انجام شده در سال ۱۴۰۰ به میزان بیش از ۲۳۰ تن ماهی خوراکی قزل آلا و به میزان بیش از ۱۳۰۰ تن خوراک ماهی اختصاص یافت.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: همچنین بیش از ۱۵ تن شاه میگو، ۹ هزار قطعه انواع ماهیان زینتی، ۳۵۰۰ کیلوگرم تخم ماهی خوراکی و بیش از ۳ تن میگوی منجمد از مرز‌های استان به کشور‌های همسایه صادر شده است.

آقای جعفروند گفت: مقایسه میزان صادرات آبزیان از استان در سال‌های گذشته، نشانگر روند افزایشی صادرات محصولات شیلاتی است فلذا پیش بینی می‌شود میزان صادرات امسال نیز به میزان قابل توجهی نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان اظهار کرد: امیدواریم با رعایت اصول و استاندارد‌های صادرات کالا و سیاست‌های حمایتی از صادرکنندگان روند افزایش صادرات محصولات شیلاتی در سال‌های آتی نیز ادامه داشته و شاهد رونق تولید و ارزآوری بیشتری به کشور باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.