بانک مرکزی افغانستان می‌گوید که از صدور مکتوب به صرافان از سوی استخبارات طالبان اطلاعی ندارد و در زمینه این مکتوب با بانک مرکزی هماهنگی صورت نگرفته است.

بانک مرکزي افغانستان روز یک‌شنبه، ۱۰‌ میزان، با نشر خبرنامه‌ای نوشته است: «قسمی‌ که مستحضر هستید، از روز گذشته مکتوبی که ظاهراً از سوی اداره استخبارات صادر شده باشد، در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که گویا صرافان و عرضه‌کنندگان خدمات پولی مبادله و انتقال مبالغ اسعاری را نباید انجام دهند. در زمینه این مکتوب با د افغانستان بانک هماهنگی صورت نگرفته است.»

در خبرنامه آمده است که رسیدگی به این موضوعات از مسئولیت‌های بانک مرکزی بوده و هر گونه فیصله در قبال سکتور مالی و بانکی،‌ چگونگی استفاده از اسعار خارجی و نحوه مبادلات از مجرای این بانک با درنظرداشت قوانین صورت می‌گیرد.

بانک مرکزي از صرافان، عرضه‌کنندگان خدمات پولی و شهروندان کشور خواسته است تا معاملات خود را در چهارچوب قوانین بانکی انجام دهند.

این در حالی است که طالبان طی دو‌ روز در فاصله اندک، دو‌ مکتوب متفاوت در مورد استفاده از ارز کلدار در بازار شهر غزنی و دیگر ولایت‌های کشور صادر کرده‌اند.

این مکتوب‌ها از سوی استخبارات طالبان به اتحادیه عمومی صرافان افغانستان فرستاده شده است.

در مکتوب اول به صرافی‌ها و‌ مراکز تبادله پول دستور ممنوعیت استفاده از ارز کلدار داده شد اما ديروز دوباره اعلام شد که تا امر ثانی استفاده از کلدار در معاملات مشکلي ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار