آقای محمد قربانی گفت: بنابر بند (و) تبصره ۷ در قانون بودجه تکلیف شده که تا پایان شهریور حداقل ۳۰ درصد از خدمات پرکاربرد دستگاهها به پنجره واحد هوشمند دولت وصل شود، هم اکنون وزارت جهاد بیش از تکلیف قانونی عمل کرده است.
به گفته او، بنابر تکلیف قانونی وزارت جهاد کشاورزی، ۱۶ خدمت سامانه امور اراضی، ۲۷۰ خدمت ستاد وزارتخانه، ۱۵۰ خدمت سامانه دامپزشکی، ۲۹ خدمت سازمان جنگل ها، ۱۴ خدمت سازمان چای، ۲ خدمت سازمان امور عشایر و همچنین سازمان شیلات و صندوق بیمه محصولات کشاورزی به درگاه خدمات هوشمند متصل شدند.
قربانی میگوید: طبق آمار تاکنون ۶۵ تا ۷۰ درصد فرآیندهای زیر مجموعه این وزارتخانه به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شدند که براین اساس بیش از ۲ برابر تکلیف قانونی تا پایان شهریور اتصال برقرار کردیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی میگوید: سازمان تعاون روستایی در مجموع یک خدمت دارد که هنوز به سامانه خدمات هوشمند متصل نشده است، پشتیبانی امور دام طبق قانون به سبب برخی موارد محرمانه میتواند متصل نشود.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد گفت: وزارت جهاد کشاورزی همیشه در حال تلاش است که قانون حتی قوانین مغفول مانده را اجرا کند، بدین منظور با مدیریت جهادی که در وزارت جهاد وجود دارد، مسئولان امر تلاش میکنند که مجری قانون باشند.
بنابر گفته قربانی، گرچه تا پایان سال تمامی فرآیند و زیرمجموعه وزارتخانهها باید به درگاه خدمات هوشمند دولت متصل شوند، اما پیش بینی میشود که خیلی زودتر این امر در وزارت جهاد اتفاق بیفتد چرا که همه چیز تنظیم است، تنها یک سری اتصالات با پنجره واحد باید چک شود تا با رفع تداخلات اتصال برقرار شود.
گفتنی است که طبق آمار اعلامی وزارت جهاد، کلیه خدمات امور اراضی، ستاد وزارتخانه، سازمان جنگل ها، سازمان چای، سازمان امور عشایر و سازمان شیلات و صندوق بیمه محصولات کشاورزی به طور کامل به درگاه خدمات هوشمند متصل شدند.