رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: ۹۹۵ مرکز عرضه فراورده‌های خام دام در شهرستان کرمان به صورت مستمر بازرسی می‌شوند.

آمنه زینلی با اشاره به اینکه چهاردهم مهر ماه به عنوان روز دامپزشکی نامگذاری شده است و ضمن تبریک این روز به خدمتگزاران و فعالان این عرصه گفت: در آستانه روز دامپزشکی بهانه‌ای برای پاسداشت خدمات ارزنده جامعه دامپزشکی و فرصتی است تا زوایای مختلف این حرفه از تریبون‌های مختلف به مردم معرفی شود و به یاد آوریم که دامپزشکی فقط یک حرفه نیست، بلکه فراتر از آن بوده و با مقوله سلامت و غذا مرتبط است.

زینلی ادامه داد: یکی از وظایف دامپزشکی حفظ سلامت و سرمایه دام و طیور و آبزیان شهرستان می‌باشد که این مهم با همکاری ۳۶ مراکز درمانی و مایه کوبی و همچنین ۲۵ داروخانه دامپزشکی در شهرستان کرمان انجام می‌پذیرد.

او افزود: تامین سلامت شهروندان مهم‌ترین وظیفه دامپزشکی می‌باشد و در همین راستا نظارت بر ۹۹۵ مرکز عرضه فراورده‌های خام دامی و ۸ کشتارگاه دام و طیور شهرستان به صورت مستمر توسط بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی ویژه دامداران، پرورش دهندگان و تولید کنندگان محصولات دامی جهت ارتقا سطح بهداشت و آگاهی از بیماری‌های شایع در شهرستان از دیگر وظایف دامپزشکی می‌باشد که با وجود حدود ۱۵۰ هزار راس دام سبک، بیش از ۱۹ هزار راس دام سنگین و حدود ۱۰۰ مرغداری فعال در شهرستان کرمان اهمیت به سزایی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار