آیت الله سید علی قاضی؛ عارفی با کرامت‌های فراوان

آیت الله سید علی قاضی طباطبایی، یکی از عرفا و علمای وارسته‌ای بودند که مقام زیادی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین جعفر ناصری، در مورد مقام و منزلت فراوان مرحوم آیت الله سید علی قاضی طباطبایی بیان کرد: در شرح حال مرحوم علامه طباطبایی رحمت الله علیه صاحب تفسیر، در خصوص مشکل بچه دار شدنشان بیان شده است که روزی، مرحوم آیت الله سید علی قاضی رحمت الله علیه به ایشان فرموده اند: پسر عمو! اگر دنیا و آخرت می‌خواهید نماز شب بخوانید و حتماً بچه توراهی برای شما می‌ماند و علامه طباطبایی فرمودند که همین اتفاق افتاد. 

گفتنی است مرحوم آیت الله بهجت هم به نقل از استادشان مرحوم آیت الله سید علی قاضی فرمودند: «اگر کسی نماز واجبش را اول وقت بخواند و به مقامات عالیه نرسد، مرا لعن کند!» در وصیت نامه‌ی کوتاه آن مرد الهی نیز، اولین مطلبی که بدان دستور داده شده، اهتمام به نماز است: «وصیت‌های دیگر ایشان، عمده‌ی آن‌ها نماز است. نماز را بازاری نکنید، اول وقت به جا بیاورید، با خضوع و خشوع! اگر نماز را تحفظ کردید، همه چیزتان محفوظ می‌ماند، و تسبیح صدیقه‌ی کبری سلام الله علی‌ها و آیت الکرسی در تعقیب نماز ترک نشود.»

نکته شایان ذکر در مقام مرحوم آیت الله سید علی قاضی رحمت الله علیه این است که روزی ایشان، از گورستان بازگشتند و شاگردانشان گرداگردشان جمع شدند و گفتند: آقا! چه دیدید؟ چراکه دیدن ایشان با دیگران تفاوت داشت.

آیت الله قاضی (ره) فرمودند: هرچه درون قبر‌ها را نگاه کردم مار و عقربی ندیدم؛ به قبر‌ها گفتم: این آخوند‌ها چه میگویند که قبر‌ها پر از مار و عقرب است، آیا این‌ها درست است؟!

قبر‌ها گفتند: ما خودمان مار و عقربی نداریم.

هرکس می‌آید با خود یا روح و ریحان می‌آورد و یا مار و عقرب!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار