کمبود نیرو، سد راه تأسیس پایگاه جاده‌ای اورژانس

کمبود نیرو در زمینه رشته‌های مربوط به امدادرسانی اورژانسی در خراسان جنوبی باعث می‌شود پایگاه‌های جدید اورژانس بدون نیرو بمانند.

موسوی میرزایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: هم اکنون ۶۱ پایگاه اورژانس جاده‌ای و ۲۲ پایگاه شهری در استان وجود دارد.

او افزود: ۳۷۰ نیروی رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی از رشته‌های متفاوت در این پایگاه‌ها فعالیت می‌کنند که این تعداد نیرو پاسخگوی نیاز استان نیست.

موسوی میرزایی بیان کرد: دسته کم ۲۰۰ نیروی دیگر برای استان نیاز است که تا این لحظه هنوز مجوز جذب آن را به ما نداده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند تصریح کرد: متوسط فاصله کشوری برای تأسیس پایگاه اورژانس جاده‌ای ۴۰ کیلومتر است که این متوسط در استان به ۳۰ کیلومتر رسیده است.

او عنوان کرد: متوسط زمان برقراری تماس با مرکز اورژانس تا رسیدن نیرو‌ها در محل در استان ۹ دقیقه اعلام شده است که این متوسط در کشور ۱۴ دقیقه است.

موسوی میرزایی گفت: البته این بدین معنا نیست که همه جا این متوسط رعایت شده باشد، زیرا ممکن است به طور مثال اورژانس یک جا دو دقیقه‌ای برسد و در محل دیگری ۲۰ دقیقه طول بکشد تا نیرو‌ها به محل برسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند بیان کرد: هم اکنون دو بالگرد هوایی اورژانس و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس در استان وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.