محمدرضا قادری گفت: در بخش بستهبندی سفال هم مشکلاتی وجود دارد که بخشی از این مشکل به تقاضای بازار مربوط است.
او با اشاره به اینکه شیوع کرونا همه حوزهها از جمله صنایع دستی لالجین را تحت تاثیر قرار داد و اثرات آن هنوز هم باقی است، افزود: علاوه بر این، تحولات داخلی کشور عراق و تحریمها بر صادرات سفال لالجین تاثیر گذاشته است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لالجین درباره وضعیت برندسازی و بستهبندی سفال در لالجین گفت: خوشبختانه صنعتگران به این نتیجه رسیدهاند که برندسازی در جذب بازار هدف و عرضه بهتر کالا تاثیر بسزایی دارد و تلاشهای خوبی در این زمینه انجام دادهاند، اما هنوز تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله وجود دارد.
قادری با اشاره به اینکه در بخش بستهبندی سفال مشکلاتی وجود دارد تصریح کرد: بخشی از این مشکل به تقاضای بازار برمیگردد و اینکه خریداران به علت افزایش هزینه تمایل به بستهبندی مطلوب ندارند.
منبع ایسنا