همسر یک شهید مدافع امنیت از اتفاقات این روزها که سخت‌ترین و دردناک‌ترین حوادث در چند سال برای ماموران ناجا بود را روایت کرد.

شنیدن خبر آتش‌زدن پلیس به دست اغتشاشگران این روز‌ها برای همه ما دردناک بود، اما برای یک نفر زخم کهنه‌ای را تازه می‌کرد. زخمی که دوسال پیش برجانش نشسته است و هنوز دل سوخته‌اش آرام نشده! همسر شهید مدافع امنیت سروان «پرویزکرم‌پور» که سال ۹۹ هنگام انجام ماموریت به دلیل آتش‌سوزی به شهادت رسید. به مناسبت هفته ناجا مهمان خانه این پلیس دلسوز شدیم. «راحله موسوی» همسر شهید، حلما ۷ ساله و امیرعلی ۱۳ ساله به استقبالم می‌آیند آقاپرویز هم با لبخندش از همان قاب‌های روی دیوار به من خوش‌آمد می‌گوید!

عروسکی که برای حلما نشانی از بابا دارد!

به محض اینکه می‌نشینم حلما می‌آید و با لحن شیرینی می‌پرسد: «خاله دوست داری عروسک هایم را ببینی!» لپش را می‌کشم و می‌گویم: «حتما!» لبخند می‌نشیند روی صورتش: «پس بشین همین جا، همین حالا می‌آورم‌شان!» بعد هم مثل فرفره می‌دود توی اتاقش و یکی یکی عروسک هایش را می‌آورد و می‌دهد دستم. چندتایشان را که می‌آورد لبخند روی لبم خشک می‌شود. همه‌شان یک شکل است فقط رنگ‌هایشان فرق می‌کند! شاید ۲۰ عروسک یک شکل روبه‌رویم می‌چیند. راحله خانم تعجبم را که می‌بیند می‌گوید: «این عروسک‌ها دلخوشی حلما هستند، برایش نشانی از بابا دارند!»‌

بابا منتظرت می‌مانم تا بیایی!

هرچه فکر می‌کنم ارتباط این عروسک‌ها و بابای حلما را نمی‌فهمم می‌گویم: «راستش هنوز متوجه نشدم چرا حلما این همه عروسک یک شکل دارد؟!» راحله خانم می‌خندد و می‌گوید: «شب قبل از شهادت آقا پرویز، رفته بودیم خرید. حلما برای اولین بار این عروسک را همراه پدرش آنجا خرید. وقتی به خانه برگشتیم. چند ساعتی حلما با پدرش با آن عروسک بازی کردند و قرار شد فردا رنگ دیگرش را هم بخرند! صبح که آقا پرویز می‌خواست به محل‌کار برود. حلما خیلی گریه می‌کرد و بی‌قراری. اجازه نمی‌داد پدرش برود.»‌

کمی مکث می‌کند نفس عمیقی می‌کشد و دور از چشم حلما بغضش را قورت می‌دهد: «آن موقع ۵ سالش بود. آقا پرویز بغلش کرد و قول داد وقتی برگشت. باهم بروند و رنگ دیگر آن عروسک را هم بخرند. حلما آرام شد و گفت بابا پس منتظرت می‌مانم تا بیایی و آن عروسک را برایم بخری. آقاپرویز دیگر برنگشت! همان روز شهید شد حلما هم از آن روز به بعد هر جا این عروسک را ببیند می‌خرد هرکسی هم بخواهد برایش هدیه بخرد می‌گوید این عروسک را می‌خواهم!»‌

گمان می‌کنم حلما هر بار که این عروسک را می‌خرد به خودش نوید می‌دهد بابایش هم بازمی‌گردد. یا هر وقت کسی برایش این عروسک را هدیه می‌آورد با چشم‌هایش دنبال بابا می‌گردد. آخر پدرش قول داده بود که برگردد آن هم با این عروسک!

باورم نمی‌شد پلیس را آتش زده باشند!

حلما که مشغول عروسک‌هایش می‌شود تازه وقت می‌کنم با راحله‌‍خانم هم صحبت شوم. صحبت‌هایمان کشیده می‌شود به اغتشاشات و به حال این روز‌های کشور. می‌گوید: «این روز‌ها سخت‌ترین و سخت‌ترین و دردناک‌ترین تصویری که من دیدم آتش زدن مامور ناجا بود! تمام بدنم سست شده بود. یک لحظه همسرم آمد جلوی چشم‌هایم. دیدن آن تصاویر واقعا برای من دردناک بود وقتی آن فیلم را دیدم می‌خواستم بلند به همه بگوییم چرا پلیسی که برای امنیت شما اینطور به دل آتش می‌زند را می‌سوزانید؟! خب آقا پرویز تنها ماموری نیست که به علت سوختگی شهید شده. بسیاری از مامور‌های ناجا برای جلوگیری از حریق دل به آتش زدند. دقیقا دو هفته قبل از این اتفاقات ماشینی تصادف کرده بود و آتش گرفته بود قبل از رسیدن آتشنشانی ماموران پلیس سرنشینان را نجات داده بودند. راستش را بخواهید وقتی فیلم آتش گرفتن پلیس را دیدم باورم نمی‌شد واقعی باشد. اصلا در تصوراتم هم نمی‌گنجید. تماس گرفتم با چند نفر از کسانی که در ناجا بودند پرسیدم که خبر واقعی است؟! خدا خدا می‌کردم صحت نداشته باشد، اما گفتند متاسفانه واقعی است.»

وقتی زخم راحله خانم تازه شد

حرف زدن از آن تصاویر برایش روزی را تازه می‌کند که همسرش دیگر به خانه بازنگشت. حلما دستش را زیر چانه گذاشته و به حرف‌های من و مادرش گوش می‌دهد. راحله خانم حلما را می‌فرستد توی اتاق تا کارتون مورد علاقه‌اش را تماشا کند و بعد، از آن روز برایم می‌گوید: «آقاپرویز سال ۹۹ برای اجرای حکم تخلیه به همراه وکیل شاکی و نماینده دادستان به محل اعزام می‌شوند. به محض رسیدن‌شان متوجه می‌شوند ساکن منزل روی خودش و تمام وسایل خانه تینر ریخته و قصد دارد خودش و خانه را آتش بزند. پرویز بلافاصله آن آقا را از پشت بغل می‌‍کند و فندک را از دستش می‌گیرد و آن را به بیرون از منزل هدایت می‌کند تا با او حرف بزند و آن مرد را آرام کند. وقتی ایشان را در راه پله می‌آورد تا با او صحبت کند و مشکل را حل کند. فرد ادعا می‌کند تینر توی چشمم رفته و چشمانش می‌سوزد. آقاپرویز به او می‌گوید که اینجا صبرکن تا من برایت از داخل منزل آب بیاورم. چون خانه آغشته به مواد آتش زا بوده همسرم نمی‌خواسته آن آقا وارد منزل بشود و برای خودش یا خانه حادثه‌ای پیش بیاید. فرد را به نماینده دادستان و دیگر افراد حاضر در آنجا می‌سپارد و می‌رود تا آب بیاورد. اما آن آقا تا پرویز داخل می‌شود. فندکی از جیبش درمی‌آورد و خودش را آتش می‌زند و به داخل خانه می‌رود. همسرم لیوان آب را رها می‌کند و به سمت ساکن خانه می‌رود تا آتش را خاموش کند، اما چون لباس آقا پرویز هم بخاطر اینکه آن آقا را بغل گرفته بوده آغشته به تینر شده بوده، آتش می‌گیرد. با این حال سعی می‌کند آن فرد را به بیرون از منزل ببرد تا هم او را نجات بدهد و هم خانه آتش نگیرد و اتفاقی برای سایر اهالی ساختمان رخ ندهد. همسرم با ۶۰ درصد سوختگی در بیمارستان بستری شدند و پس از ۴ روز در ایام محرم به شهادت رسیدند.»

هدیه‌ای که برای شهید پرویز بسیار ارزشمند بود!

میان این حرف‌های تلخ که چشم‌هایش را‌تر کرده یک‌دفعه چیزی یادش می‌آید و خنده می‌نشیند روی لبانش. شاید چیزی به شیرینی خنده‌های آقاپرویز! می‌گوید: «همیشه وقتی برای اجرای حکم تخلیه‌ی خانه می‌رفت خیلی دلسوزانه عمل می‌کرد. می‌رفت با مالک و مستاجر حرف می‌زد و صاحب‌خانه را راضی می‌کرد تا فرصتی بدهد و ماجرا بین خودشان حل شود. آن وقت می‌آمد برایم با ذوق تعریف می‌کرد. یادم می‌آید یک بار رفته بود برای اجرای حکم تخلیه، مستاجر یک دختر کوچک هم‌سن حلما داشت. به محض اینکه پرویز را دیده بود گفته بود عمو می‌خوای خونه ما رو خالی کنی؟! پرویز بغلش کرده بود و گفته بود نه عمو! چرا باید این کار را کنم؟! آن وقت مثل همیشه با صاحب‌خانه صحبت کرده بود که به ساکنان خانه فرصتی بدهد. ماجرا که به خیر و خوشی تمام شده بود دختر کوچولو برای پرویز به عنوان هدیه یک نقاشی کشیده بود.»

پلیس می‌رود که اعتراض به اغتشاش تبدیل نشود!

«آقاپرویز ۱۶ سال سابقه خدمت در نیروی انتظامی را داشتند که ۱۴ سالش را من در کنارشان بودم در این ۱۴ سال دو تا از اغتشاشات سنگین را کنارشان تجربه کردم اولی فتنه ۸۸ بود که خیلی سخت و پر از دلهره و استرس گذشت تازه یک سال بود که ازدواج کرده بودیم. آن زمان برای من همسر یک پلیس بودن معنا شد. وقتی به همسرم زنگ می‌زدم تا حالش را بپرسم انگار وسط میدان جنگ بودند. اغتشاشات سال۹۸ برای من خیلی سخت‌تر بود آقاپرویز به شدت صدمه دیده بود و وقتی برایم از اتفاقات آن زمان تعریف می‌کرد می‌گفت یک عده از مردم برای اعتراض آمده بودند، اما بین آن‌ها کسانی بودند که دقیقا آموزش دیده و دوره دیده این‌کار بودند و لیدر‌های اصلی هم خانم‌ها بودند. می‌خواهم به مردم عزیز کشورم بگوییم همه مامورانی که در اغتشاشات حضور دارند زن دارند زندگی دارند بچه دارند و از همه مهم‌تر چشم به راه دارند و اگر در تجمعات حاضر می‌شوند برای این است که نگذارند این اعتراضات به اغتشاش و ناامنی تبدیل بشود. امنیت بزرگترین نعمت ما است، ولی چون داخلش هستیم متوجه‌اش نیستیم!»

بچه‌ها را از پلیس نترسانید!

امیرعلی از اتاقش بیرون می‌آید و از راحله خانم اجازه می‌گیرد که همراه دوستانش برای بازی به حیاط برود. راحله خانم همانطور که امیرعلی را راهی می‌کند می‌گوید «پرویز می‌گفت توی خیابان ایستاده بودم که یک مادر و دختر ۵ ساله رد شدند. مادر به من اشاره کرد و رو به دخترش گفت اگر اذیت کنی به آقا پلیس می‌گویم ها! برگشتم و صدایشان کردم. شکلاتی که توی جیبم داشتم را دادم به دخترکوچولو و گفتم عمو نترس! نباید از من بترسی. من کاری به شما ندارم، با آدم بدا کار دارم. بعد هم به مادرش گفتم خانم چرا دخترت را از من می‌ترسانی؟! بچه‌ی شما باید بداند امین‌ترین فرد برایش مامور پلیس است! نه اینکه بچه‌تان را طوری تربیت کنید که خودش را مقابل پلیس ببنید. پرویز روی این موضوع خیلی حساس بود همین حالا نگاه کنید خیلی از همین اغتشاشگرانی که برایشان مشکلی پیش می‌آید مثل همان دخترانی که در جریان تجمعات گوشی‌هایشان به سرقت رفته بود به پلیس مراجعه می‌کنند. چون هنوز هم امن‌ترین فرد برایشان نیروی انتظامی است! اگر از همان بچگی این کلمات را به بچه‌هایمان نگوییم و این‌طور آن‌ها را از پلیس نترسانیم. نه در مواجه پلیس استرسی پیش می‌آید نه به آن‌ها اینطور توهین می‌شود!»

مرد خونه که گریه نمی‌کنه!

حرف‌هایمان به دلتنگی‌های حلمای کلاس اولی که دلش می‌خواسته روز اول مدرسه دست‌های بابایش را بگیرد و با او برود سر کلاس می‌رسد. راحله خانم می‌گوید: «تمام این دیوار عکس‌های پرویز بود، اما دیدم نگاه کردن به این عکس‌ها بچه‌ها را غمگین می‌کند مخصوصا حلما را که خیلی بیشتر دلتنگ پدرش می‌شود بخاطر همین به جز چند عکس همه را برداشتم! چند روز پیش امیرعلی با دوستانش رفته بود در کوچه بازی کند و به طور اتفاقی یک سنگ خورده بود به سرش، برای بخیه زدن پیشانی امیرعلی که رفته بودیم حلما می‌گفت مامان می‌دونی چرا فقط تو سر امیرعلی سنگ خورده و به دوستاش سنگ نخورده؟! بخاطر اینکه اونا بچه‌اند اگر سنگ بخوره تو سرشون گریه می‌کنند، ولی امیرعلی مرد خونه است. مرد خونه که گریه نمی‌کنه بخاطر همین سنگ خورده تو سر امیرعلی!»

حلما دستم را می‌کشد و در حالی که سعی دارد از روی مبل بلندم کند می‌گوید: «خاله، خاله قول دادی باهام بازی کنی! ببین همه عروسکام رو چیدم!» می‌گویم صحبتم را با مادرت تمام کنم همین حالا می‌آیم! راحله خانم می‌خواهد صحبت‌هایش را با جمله‌ای از شهید آوینی تمام کند جمله‌ای که این روز‌ها مرحم دلش شده! «الهی اگر جز سوختگان را به ضیافت عنداللهی نمی‌خوانی، ما را بسوز آنچنان که هیچ‌کس را آنگونه نسوزانده باشی»


بیشتربخوانید


منبع: فارس

برچسب ها: شهید ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
خداوند روح ایشان را قرین رحمت الهی کند بالاخره پلیس جاهایی حق گردن ما دارد

اما همه مشاغل تلفات دارند
کارگر در کارخانه تلفات دارد
آتش نشان ها تلفات دارند
برق کارها مهندسان برق در برق رسانی تلفات دارند

پرستارها و.پزشکان و کادر درمان در محیط کار هر لحظه اولین قربانی بیماریهای همه گیر هستند و سالانه. چقدر تلفات دارند

معلمان چقدر در جاده ها تلفات دارند
همان کارگران شهرداری هر لحظه در معرض بیماریهای واگیردار هستند تلفات دارند

قالب بندان هر لحظه در معرض سقوط هستند و تلفات دارندد
حتی چوپانها هرلحظه در معرض سقوط از کوه هستند
راننده ها هر لحظه در جاده در خطر تصادف هستند و تلفات دارندد

خبرنگاران هر لحظه در معرض خطرات پیش بینی شده و نشده هستندتلفات. دارند

نظامی ها هرلحظه در معرض خطر هستند

اما نظامی روز اول میداند هر لحظه احتمال اینکه شهید بشود دارد بخاطر شغلش اما کادر درمان انتظار کشته شدن ندارند اما کسته میشوند
بقیه مشاغل از روز اول انتظار کشته شدند نداشتند اما کشته شدند پس چرا فقط یک.عده ایی امتیاز شهید شدن داشته باشند
مثلا اگر آنش نشان آنش گرفت و.مرد کشته شده
محیط بان آتش گرفت و.مرد کشته شده
معلم سر کلاس آنش گرفت و.مرد کشته شده

اما امثال اینها فقط شهید حساب بیان
هر چند برای فرزندان این پدر بسیار بسیار ر سخت است
اما مشاغل دیگر هم وقتی سر کار ازبین رفتند فرزندانی چشم به راه داشتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
اغتشاش و خرابکاری خوبه یابد؟
اگر بده چرا از اغتشاش و خرابکاری در اروپا و عربستان و فلسطین خوشتون میاد؟
چرا از خرابکاری و اغتشاش در سال ۵۷ خوشتون میومد؟
این بزرگترین سوال بی حواب این روزهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
خدا انسان های پلید و جانی رو از سرزمینمون ایران محو کنه، درود بر شهدا درود بر امام راحل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
منم برای مهسا ناراحتم ولی انصافا نباید اینجوری بعضی ها جو گیر شن یا. گول بخورن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
خدا به خانواده و اهل این شهید صبر بده
سعی می کنیم قدردان خون شهید و خون دل خوردن خانواده هاشون باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
باسلام و درود بر روح مطهر شهدای عزیز
و خانواده های محترم آنها ، امیدوارم که خداوند به آنها صبر و اجر دهد ،ما هم در غم آنها شریک هستیم و از دور دست آنها را می بوسم و خاک پای خانواده معظم شهدا هستیم.
روح شهدا شاد و یاد ونامشان جاودان باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
شادی روح شهدا صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
چرا ما ایرانیان اعتراض یاد نمی گیریم من خودم چند سال در شرق آسیا زندگی کردم اگر مردم اعتراض دارن بدون خشونت و بدون شعار های رکیک اعتراض خود را به مسئولین می رسونن اینطور حق خودشون از بین نمیره . اما این کاره ها بخدا واسه داعش هست الان فکر می کنید همه دنیا حکومت مقصر می‌دونن نه وقتی که می‌بینند انسان آتیش می زنند و آمبولانس فقط اینو میگن ایرانیا وحشی هستن بعضی از خبر گذاری ها حتی اینطور مینویسند که تروریست با هم دیگر شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
ضمن تسلیت به خانواده امینی
بفرمایید چرا شهید حساب کردن ایشون رو؟؟؟
بگید ماهم بدونیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
حساب نکنن؟
جانش رو برای امنیت مردم فدا کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
شمانگران نباش شما هم شهیدحسابشون نکنی خدا خودش میدونه کی شهیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
بالاخره تو هر جماعتي امثال شما هم پيدا ميشه تك و توك
كه هر چي بگي انگاااااار ياسين به گوش ....
شما خيلي خودت رو اذيت نكن، بقيه ميفهمن به جا شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
کاشکی یکی هم پیدا میشد برای شما یه هشتک میزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
حقیقتا دلم نیومد بخونم خدا انتقام خون شهدا رو بگیره به زودی زود ان شاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
سلام ،

تا حالا از اینها ندیده بودم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
بنز ضد گلوله و حقوق نجومی و ویزای شینگن و پنت هاوس زعفرانیه مال یکی دیگه اس
کتک و فحش و حقوق ۵ میلیونی و مرگ زیر دست و پا هم مال پلیس

از اول دنیا همینطور بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
خدا درجات عالی به این شهیدان عطا کند
Iran (Islamic Republic of)
Milad
۱۵:۲۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
متاسفانه حاکمیت به حرف مردم گوش نمیده و به مشکلات مردم رسیدگی نمیکنه و مردم هم خشمگین میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
یک سوال مگر مردم مشکل اقتصادی ندارند
دولت درحال افزایش دوباره حقوق است

بعد مردم برای اقتصاد اعتراض نکردند
کسانی که بیرون آمدند مردم نیستند چون فقط علیه مردم اقدام می کنند
بانک آتش می زنند امبولانس اتش می زنند خیابان ها را مسدود می کنند و....
مردم می دانند دولت به فکرآنان است پس منطز اند تا دولت بتواند کار کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
حتما با پول بدون پشتوانه قراره رشد اقتصادی فوق العاده ی بدون تورم داشته باشیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
الان اين كه اينجا نوشتي توجيه آتيش زدن يه انسان بود؟؟؟؟!!!! از كدوم سياره مياين شماها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دركتون نميكنم هيچ رقمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
سلام به سرکار خانم موسوی عزیز و فرزندان دوست داشتنی یاد ونام شهدای عزیز همیشه در قلب ما زنده می‌ماند، یا صاحب الزمان ادرکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
ان شاءا.‌ماراهم شفاعت کنند وهدایت همه جوانها رو از آقا بخواهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
درود و سلام بر تمامی شهیدان در راه خدا و حراست از ثغور ایران اسلامی و امنیت مردم ایران و دفاع از حرم اهل بیت . بویژه شهدای نیروی انتظامی و بالأخص این شهید معزز .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
وقتی شنیدم که ماموران عزیز اغشتاش گران جوان را دستگیر و آن ها را راهنمایی و سپس آزاد می کنند. خیلی نگران و ناراحت برای جوانان احساساتی هستم. تو را به خدا جوانان را باید توجیه نماییم و اجازه ی آبروریزی و اختلال به آن ها ندهیم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
خداوند حق شمافرزندان وهمسران شهدا را از این گناهکاران و کنیزان امریکای بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
خداوند جگر آن کسانی را بسوزاند که این عزیزان بی گناه را سوزاند خداوند نابودتان کند جنایت کاران وطن فروش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
خدا صبر بده به این خانواده و همه خانواده های شهدا و انشاالله به سزای عمل خبیثانشان برسن اختشاشگران قاتل ملعون غرب زده غافل وطن فروش.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۳:۲۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
شماره تلفن این مزدور ومزدورهایی که اینجا نظر کفر والحاد وطرفداری از این قاتلان خونخوار رو میکنند بگیرید چک کنید کجا هستن بگیریدشون قیمه قبمه شان کنید اتفاقا خوبه نظر میدن خدا میخواد دستشون رو بشه مسرفین وزباله ها بیان بیرون مجازات بشن بنازم قدرت خدا رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
بسم رب الشهدا و الصدیقین.
با سلام وعرض تسلیت به خانواده محترم شهید والا مقام وارزوی علو درجات از خداوند برای ایشان .
واینکه خداوند لعنت کند مسببان این عمل جنایتکارانه که از ناحیه دشمن اب میخورد دشمن بداند که با این کارها کاری از پیش نمیبرد وهر روز استقامت وپایمردی این عزیزان افزون تر از روز قبل خواهد شد به کوری چشم شما دشمنان همه ما پشیبان ولایت فقیه خواهیم ماند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
مرگ برمنافق و وطن فروشان .... انشاالله این انقلاب به دست حضرت مهدی (عج ) خواهد رسید و انقام شهدا رو خواهد گرفت ...
United States of America
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
همسر شما حافظ امنیت حاکمانی هست که چمدوناشون از الان آمادس برای فرار
شرافت یعنی دفاع از این مردم
میدونی چند نفر از همین مردم رو با گلوله مستقیم کشتن همین افرادی مثل همسر شما؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
بعضی ها ازقبل فهمیده بودن،بعضی ها تازه فهمیدن چی شده،وای به حال کسایی که هنوز نمی خوان بفمهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
ناشناس 13:06
کدوم مردم اون اغتشاش گران مردم نیستند کسانی مسجد اتش می‌زنند قران کریم پارو می‌کنند و چادر از. سر زن مردم میکشن مردم نیستند مردم اموال عمومی رو که فردا خودشون استفاده میکنند خراب نمی‌کنند مردم بانک رو که سرمایه خودشون توشه رو آتش نمی‌زنند اینا مزدور عرب های سعودی هستند وطن فروش...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۹ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
لطفا اسم ما مردم رو بدنام نكنين
مردم ما همين پليساي جوونن كه اينقد بهشون ظلم شد ولي باز حواسشون به همون شورشيام بود كه صدمه نبينن
گلوله رم كه خودتون ميزديد كه به خيال خودتون نقشه هاتون رو عملي كنين
وگرنه چرا وقتي پليس سمت مقابل مردم ايستاده طرف گلوله ميخوره به صورت زمين مياد
جز اينكه از پشت خودتون گلوله ميزدين
تو ماجراي زاهدن هم كه لو رفتين با ماشين ميومدين اسلحه پخش ميكردين
اين حرف دكتر و مهندس و معلم و كارگر و بقال ايرونيه
بعله داداش ميبينين فهم مردم ايران رو
با دسته كورا طرف نيستين كه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
اصلا شهید یعنی چی مگه اونهایی که بخاطر یه لقمه نون دارن جون میکنن تصادف میکنن یا یه بلای دیگه ای سرشون میاد آدم نیستن اینها هم حقوق میگیرن که به قول شما امنیت بیارن که خداروشکر هم نمیتونن هر روز جرم و جنایت و دزدی بیشتر میشه خوبم حقوق میگیرن خوووب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
درایران مجوز اعتراض مسالمت امیز داده نمیشه اگرم ی عده فقط را برند و چیزی نگند پلیس رو مجبور به تحریک جنعیت میکنند البته پلیس مامور است وماذور وبیگناه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
اصلا امنیت به هم نریخته بود که پلیس بخواد ورود کنه یه نظرسنجی بذاریم ببینیم نظر مردم هم اینکه این افراد اغتشاشگر بودن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
آره تو راست میگی مغازه ها رو آنیش نزدن اتوبوس هارو آتیش نزدن پلیس نکشتن تمام اونایی که مردن همینجوری مردن افتادن مردن راست میگی این چیزها توی هیچ جای دنیا نشونه اعتراضه نیست اغتشاش خبری نبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
پس کیا قرآن و پرچم رو آتیش زدن؟ کیا این همه خسارت به جان و مال مردم زدن؟ از خواب بیدار شو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
واقعا در اغتشاشات مربوط به بنزین شنیدم که می گفتند یه عده که نه از مردم نبودند .بانک ها را آتش زدند .کسانی که هیچ ربطی به اعتراضات نداشتند فقط برای بد نام کردن مردم این کارها را کردند به هر حال.. الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۱ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
نتيجه نظرسنجي رو توو تشييع حاج قاسم برو ببين اگه اون موقع نديدي
ما همچين ملتي هستيم
غير قابل پيش بيني، مومن، محكم و به موقعش طوفاني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
سلام بر حلمای عزیز ومامان وداداش گلش
شما عزیزان دل ما هستید
خدا این شهید بزرگوار را رحمت کند
اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
متاسفانه حاکمیت با ملت بیگانه است. و بر بیگانگی می افزاید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
حاکمیت بیگانه نیست، امثال خاله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
مرحبا
حاکمیت مادر فلسطین و لبنان و نامادری ایرانیان است.
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۴:۳۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
آخی شما همه جا رو اتیش بزنید و بدزدید و بعد پر رو گری هم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
زینب،حسینی،باید،دولت،همه،اغتشاشگران،اعدام،بشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
چرا باید کار به اینجا بکشه ماموران حافظ امنیت کشور هستند نباید چنین وحشیانه عمل میکردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
این‌ها مشتی مزدور بودن و نوکر صهیونیست‌ها که از جهالت جوانان نا آگاه سو استفاده کرده و در معیت آنان جنایت کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
مرگ بر فنته گر مرگ بر منافقین داخلی و خارجی
امیدوارم همه منافقین به دار عدالت آویزان شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
لعنت به کسانی که منفی دادن اینا منافق هستن
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۱۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
باید به پلیس اجازه استفاده از سلاح داده بشه

شهادت هم تقدیر خداست
United States of America
ایرانی
۱۴:۳۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
مطمئن باش مردم هم دست به سلاح می شوند ، تا آنروز منتظر می مانم
Iran (Islamic Republic of)
بهنود
۱۴:۳۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
دقیقا باید اجازه تیر داده بشه چرا بچه ها ی مردم توسط یک سری اوباش کشته بشن از کی تا حالا به وحشیگری اعتراض میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
اینجا ایران نه آمریکا....
اینجا مردم کنار قانون اند ، اون عده کم رو تو ایران بهشون مردم نمیگندمیگن اوباش و اراذل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
کاربر 14:31
تو و امثال تو که خودتون رو مردم میدونید همین الان هم دست به اسلحه هستید ... در این وقایع اخیر خوب وحشی بودن خودتون رو نشون دادید البته بعید میدونم وحشی گری تو و امثال تو به اینجا ختم بشه . شماها از هزار تا بمب اتم وحشی تر هستید. ان شاءالله خدا شرتون رو به خودتون برگردوندن کنه همچنان که تا الان کرده است.
درود بر نیروهای حافظ امنیت جسمی و روانی
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحسن
۱۲:۰۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
درود بر سرو قامتان شهید پاسدار حریم امنیت و لایت و اجر جمیل بر صبر خانواده محترم و معزز آنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
خدابهتون صبربده،شرمنده ایم واقعا
ان شاءالله آقامون بیاد هرچه زودتر
United Arab Emirates
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
ان شاءالله خون شون پایمال نمیشود،، به حقیقت دل ما هم سوزاند، دیگه چ برسد به خانواده اش ،، نمیدونم این همه وحشی کجا پیدا میشن اونم توی کشور ایران، چ بر سر جوانان آمده این همه حق و باطل رو از هم دور تشخیص می دهند،،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
وقتی ظلم وفساد تو جامعه زیاد بشه ودزدواختلاسگر بیت المال وغارت بکنه وجوان از اینده نا امیدو مایوس بشه نتیجه این میشه که هم وطن خودش ب چشم دشمن نگا میکنه وفکر میکنه این افردا نگهبان دزدا واختلاسگران هستن بهتره بفکر علاج واقعه باشیم وگرنه همچین اتفاقاتی ن اولی هست ون اخری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
الهی بمیرم برای دل پردرد شما و بچه هاتون ،خدا از سر تقصیرات این بی شرف ها و اون نامردی که بچه های شمارو یتیم کرد نگذره دلم خون بود بدتر شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
مهسا امینی و دختران دیگر را همین ماموران کشتند.درباره کتک زدن و کشتن آنها صحبت کنید.مردم منتظر اجرای عدالت هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
شما غلط زیادی نکن بشین سرجات داداش مهسا کنارش بوده همه حقایق روشنه آلبانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
کدام عدالت عدالتی که آمریکا و منافقین کور دل میگن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
درود به شرفت واقعا حرفت درست بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
آنقدر دروغ میگی حناق نگیری! خوبه فیلمش هم هست! چقدر شل مغزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
میشه بگه کدوم دختران رو ماموران کشته اندازه پلیس امریکا در یکسال 200 زن رو کشت اون چی پس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۵ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
خيلي زورت مياد كه حقايق كشته شدن خيليا داره روشن ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
رحمت خدا بر او باد

و ننگ بر خائنان و وطن فروشان
Iran (Islamic Republic of)
پریسا طباطبایی
۱۱:۲۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
شهدا وارث امنیت و آزادی اند اگر شهدا نبودند انقلاب اسلامی هم نبود ماهم امنیت نداشتیم امنیت کشور مدیون شهدا پرهیز انقلاب اسلامی است ما زیر پرچم کشوری زندگی می کنیم که امنیت و آرامش ازهمه شهدا داریم وتا زنده ایم باید حافظ این دستاورد وپشت ولایت فقیه باشیم درود برشهدای امنیت محافظان نظام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه کسی که شهید مهسا امینی را به شهادت رساند و باعث این همه کشت کشتار و خرابی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
شهید با چه معیاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
آفرین به چه معیاری واقعا
برو بزار باد بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
12:43 با همون معیارهای شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
ادم های جو گیر بی بصیرت این بساط را راه انداختند ، البته مثل کف روی آب هستند و آنچه باقی می ماند آرمان شهداست
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
کاملا درسته حرفتون درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
مهسا امینی مگه در راه خدا یا. اسلام یا مسلمین مرد که شهید محسوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
خخخخ. کسی رو که به جرم بی حجابی شرعی دستگیر شده رو شهید مینامند. باز هم خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۸ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
بابا به فكر بازماندگان اون بنده خدا هم باشين
اينجور كه شما مينويسين شهيد مهسا اميني اونا بهشون بر ميخوره فكر ميكنن كه البته بهشون حق ميدم مسخره ميكنين ديگه
وگرنه هر بچه مدرسه نرفته اي هم ميدونه شهيد يعني چي و به كي ميگن شهيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
آه! چه میتوان گفت جز اینکه ما شرمنده خانواده شهیدان هستیم. امیدوارم ما را حلال کنند. حق عظیمی بر گردن ماست. وای به حالمان اگر دست از پا خطا کنیم که آن وقت خون پاک این عزیزان را هدر داده ایم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
آه چه می توان گفت؟!!! تاثیرگذار بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
واقعاً دردناک بود
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۷:۱۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۱
اشتباه منفی زدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
درود بر پلیس و نیروی ناجا. مردم شما را دوست دارند. مرگ بر اغتشاشگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
خدا لعنتشون کنه که تو این سن یه زن جوون بی سرپرست یه بچه یتیم کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
ملت ایران به شهدا و خانواده شهدا افتخار میکند.شرمنده تک تک شما هستیم
Iran (Islamic Republic of)
غمگین
۱۰:۵۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
من نتونسم تا آخر مصاحبه رو بخونم
چون توی چن تا خط اول بغضم ترکید
گریه ها امانم را برید
و فقط از خدا خواستم آرومم کنه و مراقب حلما وخونوادش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
واقعا سخته
منافقین دستگیر شده باید تک تک به دار آویخته شوند
و رسانه ای شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ع ب
۱۵:۰۹ ۱۳ مهر ۱۴۰۱
رهبر عزیز و مظلوم فرزند پاک امام زمان این ارازل و اوباش وطن فروش بند کفش شما همه پیرو ولایت هستیم درود بر خانواده شهدا