دستور وزیر بهداشت برای رسیدگی فوری به آسیب دیدگان زلزله خوی

عین اللهی ضمن صدور دستور رسیدگی فوری به آسیب دیدگان زلزله خوی، در جریان وضعیت مصدومان قرار گرفت.

وزیر بهداشت در تماس تلفنی با محمد امین ولی زاده حسنلویی، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه، خواستار رسیدگی فوری و آمادگی مراکز درمانی بیمارستان‌های این استان و بسیج همه امکانات برای پذیرش مصدومان حادثه زلزله در استان آذربایجان غربی شد.
 
وی در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تاکید کرد: ارائه سریع خدمات درمانی مطلوب به مصدومان حادثه زلزله انجام گیرد.
 
عین اللهی همچنین طی تماس تلفنی با دکتر حسین حبیب زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی خوی از وی  خواست تا با حضور در بیمارستان های این شهرستان بر روند رسیدگی به مصدومان زلزله نظارت مستقیم کرده و گزارش  نتایج درمان آنها را به وی ارائه کند. 
 
در این تماس های تلفنی همچنین محمد امین ولی زاده حسنلویی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و حسین حبیب زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی خوی با اشاره به حضور فعال اورژانس پیش بیمارستانی و کادر تخصصی درمان  برای ارائه خدمات به مصدومان، گزارش های جداگانه ای از اقدامات انجام شده توسط اورژانس، اقدامات تشخیصی  و رسیدگی‌های درمانی به آسیب دیدگان زلزله به وزیر بهداشت ارائه کردند و از آمادگی کامل بیمارستان‌های استان  برای اقدامات درمانی آنان خبر دادند.
 
 ولی زاده حسنلویی، رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در گفت و‌گوی تلفنی با وزیر بهداشت گفت: به محض وقوع زلزله، تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان به مناطق آسیب دیده اعزام شدند.
 
حسین حبیب زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی خوی نیز در تماس تلفنی وزیر بهداشت با اشاره به آماده باش تمامی نیروهای اورژانس و کادر درمان بیمارستان های قمر بنی هاشم، امام خمینی و آیت الله خویی شهرستان خوی افزود:  تمام بیمارستان‌های استان در آماده‌باش کامل هستند و آمبولانس‌ها و اتوبوس آمبولانس های  دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برای کمک به همراه امکانات کامل خدمات اورژانس به خوی اعزام شده است.

سفر دکتر عین اللهی به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به «خوی»

وزیر بهداشت به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور و به منظور بررسی وضعیت مناطق زلزله زده و روند رسیدگی به آسیب دیدگان زلزله در استان آذربایجان غربی، وارد ارومیه شد.

دکتر بهرام عین اللهی شامگاه چهارشنبه، ۱۳ مهرماه به منظور بررسی وضعیت مناطق زلزله زده خوی، نحوه امدادرسانی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مصدومان این حادثه، به آذربایجان غربی سفر کرد. 

بازدید از مناطق زلزله زده، بررسی روند خدمت رسانی مراکز درمانی استان آذربایجان غربی به مصدومان زلزله، نظارت بر فرآیند امداد و اسکان موقت مردم حادثه‌دیده، دیدار مردمی با آسیب دیدگان زلزله و‌ نشست با مسئولان استانی، برای رفع نیازهای فوری زلزله‌زدگان از اهداف این سفر است.  

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار