شاهبدی یکی از بانوان موفق بشرویه است که توانسته با تولید عروسک و آموزش بافت آن به دیگران، هم برای خود و هم برای دیگران درآمد ایجاد کند.

تولید صنایع دستی در منازل می‌تواند به عنوان منبع درآمدی برای بانوان به حساب آید.

شاهبدی یکی از بانوان شهرستان بشرویه است که با تولید عروسک، گیوه، کلاه و شال توانسته برای خود و چندین نفر دیگر درآمد ایجاد کند.

این بانوی موفق بشرویه‌ای کلاس‌هایی را نیز به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌کند.

آماده سازی محصولات در خانه

یکی از هنرجویان حوزه صنایع دستی گفت: هنرجویان خانم شاهبدی هر کدام در خانه برای خود فعالیت می‌کنند و منازل کارگاه هستند.

او افزود: یکی از خوبی‌های این موضوع این است که به حمل و نقل نیازی نداریم و در خانه می‌توانیم طرحمان را آماده سازی کنیم و تحویل دهیم.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از هنرجویان خانم شاهبدی بیان کرد: من یک دانش آموز هستم و در زمان اوقات فراغتم برای فراگیری طرز بافت کلاه، شال، گیوه و عروسک مراجعه می‌کنم.

او گفت: همین موضوع عاملی شده است تا من این هنر را فرا بگیرم و در برنامه خودم دارم تا بتوانم کارگاهی راه اندازی کنم و درآمد داشته باشم.

اشتغال ۳۰ نفر با بافت عروسک

شاهبدی صنعتگر حوزه عروسک شهرستان بشرویه گفت: ۶ سال پیش خودم کارآموز بودم، اما هم اکنون برای ۳۰ نفر شغل ایجاد کرده ام.

او با بیان اینکه محصولاتی مثل عروسک، گیوه، شال و کلاه تولید می‌کنیم افزود: در ابتدا برای هنرجویانی که کار بهتری داشتند، خودم مواد اولیه تهیه کردم و از آن‌ها کار تحویل گرفتم.

شاهبدی اظهار کرد: طبس، فردوس، یزد و بازارچه صنایع دستی بشرویه شهر‌هایی هستند که به آن‌ها ارسال محصول داریم و به صورت اینترنتی نیز محصول می‌فروشیم.

این هنرمند بشرویه‌ای با اشاره به اینکه به صورت حضوری و مجازی کلاس برگزار می‌کنم گفت: متقاضیان زیادی دارم، اما فرصت کم به من اجازه تشکیل کلاس برای همه را نمی‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.