رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از صدور طرح مرتعداری برای بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار از اراضی استان سمنان خبر داد.

سیدابوالفضل ولیئی گفت: از سه میلیون و ۷۴۰ هزار هکتار مساحت مراتع استان سمنان تا کنون بیش از دومیلیون و ۵۳۷ هزار هکتار طرح‌های مرتعداری تهیه و مصوب شده است.

وی گفت: پروانه چرای صادر شده در مراتع مجوز استفاده موقت از مراتع بوده و به منظور مدیریت علمی مراتع و تعیین ظرفیت دقیق و پیش‌بینی پروژه های اصلاحی و احیایی اعم از عملیات بیولوژیک و بیومکانیک به منظور احیاء و توسعه پوشش گیاهی و سایر مزایای دیگر اعم از استفاده از پتانسیل‌های گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، گردشگری ، دامپروری صنعتی و .... طرح‌های مرتعداری با اولویت طرح‌های مرتعداری تلفیقی تهیه، مصوب و احاله مدیریت می‌شود.

ولیئی از بهره برداران مراتع بویژه مرتعداران و بهره برداران ذیحق در مراتع درخواست کرد: در راستای حفاظت و بهره‌برداری صحیح از مراتع هرچه سریعتر نسبت به تهیه طرح‌های تلفیقی مرتعداری با تکیه بر پتانسیل‌های مرتع منطبق بر سامانه های عرفی به‌صورت مشارکتی اقدام کند تا طرح‌ها، اقتصادی گردیده و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی که جزء الویت‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است با مشارکت مجریان طرح‌ها در عمل محقق گردد.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: استان سمنان به لحاظ احیاء و توسعه رویشگاه‌های گیاهان دارویی در مراتع جزء استان‌های پیشرو است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار