معاون مهندسی و ساخت سازمان راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: زیرسازی راه‌آهن استان به پیشرفت ۷۰ درصدی رسید.

حمید ربیعی با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی زیرسازی راه‌آهن چهارمحال و بختیاری، گفت: تاکنون ۲ هزار میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری و سازمان برنامه بودجه برای این پروژه تأمین اعتبار شده است.

معاون مهندسی و ساخت سازمان راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون ۱۶۰ میلیارد تومان از محل یک هزار میلیارد اعتبار سازمان برنامه و بودجه اعتبار به پروژه تزریق شده است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به اینکه متناسب با پیشرفت پروژه مابقی اعتبار به پروژه تزریق می‌شود، افزود: یک هزار میلیارد تومان که برای ریل‌گذاری تأمین اعتبار شده است بعد از اتمام زیرسازی راه‌آهن به پروژه تخصیص پیدا می‌کند.

ربیعی اضافه کرد: از ابتدای ساخت راه‌آهن تاکنون بین ۲۵۰ تا یک هزار و ۵۰۰ نیروی متخصص که اکثرا بومی هستند در این پروژه مشغول کار شده‌اند و اگر تأمین اعتبارات به موقع انجام شود پروژه با سرعت بیشتری پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌کنیم تا سال ۱۴۰۲ به اتمام برسد.

وی، اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی کشور، دسترسی شهرکرد به ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری، اتصال صنایع بزرگ منطقه سفیددشت به ظرفیت‌های ریلی، کاهش ترافیک با استان اصفهان، محرومیت‌زدایی و رویکرد توسعه متوازن در استان‌های مرکزی کشور را از مهمترین مزایای اجرای این طرح دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۰۷:۴۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
به بهسازی و گسترش و ساخت خطهای درون استانی ریلی و هوایی و جاده ایی هم بها دهید و خط ریلی ترانزیتی درون استانی و طرح راه آهن بختیاری هم که شاید نزدیک به نیم قرن و یا بیشتر از طرحش گذشته را احیا کنید و به فکر ساخت هر چه زودترش برای اتصال نزدیکتر مرکز کشورمان و زاگرس مرکزی به بنادر جنوبغرب ،باشید که رشد و پیشرفت نزدیک به یازده تا پانزده ملیون را به طور مستقیم و ارتباط چند استان را با بنادر خلیج فارس و تجارت و ترانزیت، نزدیک و نزدیکتر میکند