رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: همگی هم در دستگاه قضایی و هم در حرفه وکالت سربازان عدالت هستیم و نباید بگذاریم غباری بر چهره عدالت بنشیند.

ناصر عتباتی ۱۴ مهرماه در آئین تحلیف ۱۹۰ وکیل وکلای مرکز کارشناسان قوه قضائیه آذربایجان غربی با تبریک ورود وکلای جدید به عرصه خطیر وکالت گفت: همگی هم در دستگاه قضایی و هم در حرفه وکالت سربازان عدالت هستیم و نباید بگذاریم غباری بر چهره عدالت بنشیند و تمام تلاش خود را به کار ببندیم تا تظلم خواهی و احقاق حق به درستی و حقیقی اتفاق بیافتد.

وی اظهار کرد: پاسداری از عدالت و جهاد در سنگر احقاق حق و اجرای عدالت یک توفیق الهی و عنایت حق تعالی هست که مجموعه قضایی و وکلاء را در مسیر اجرای عدالت قرار داده است و باید این فرصت را غنیمت شمرد و پاس داشت و نهایت بهره را از آن برای خدمت گذاری مردم برد.

عتباتی افزود: فرشته عدالت دو بال دارد یک قاضی و یک وکیل که هم پوشانی این دو بال هست که احقاق حق را تضمین می‌کند.

عتباتی به بیان حضرت امام (ره) دربحث عدالت پرداخت و گفت: حضرت امام (ره) سیستم قضایی را ملجاء و پناهگاه مردم دانسته است پس باید بتوان به شایستگی این رسالت را پاس داشت و امانتدار شایسته‌ای برای افرادی که مراجعه می‌کنند باشیم.

عتباتی ادامه داد: رسالت شغلی و حرفه‌ای و انسانی نباید به هیچ وجه فراموش شود، از اسماء الحسنی خداوند متعال وکیل است، باید یک نفر وکیل که این اسم اعظم را به عنوان شغل انتخاب می‌کند امانتدار باشد و اولویت باید برای اجرای عدالت باشد.

عتباتی افزود: در پرونده‌هایی که وکیل حضور دارد کار قاضی سهل‌تر و احقاق حق هم در آن پرونده میسورتر می‌شود.

مقام ارشد قضایی استان با اشاره به اینکه دانش حقوقی مردم پائین است، گفت: باید دست به دست هم داد و در راستای افزایش دانش حقوقی مردم و فرهنگ استفاده به موقع از وکیل بین مردم تلاش کرد تا این فرهنگ جا بیافتد و نهادینه شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به میزان مشارکت زنان در این حضور اظهار کرد: میزان حضور کاملاً نمایان و سند زرینی برای افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پاسخ قاطعی به یاوه گویان در باب حقوق زنان در کشور اسلامی مان هست و نشانگر مشارکت اجتماعی عالی بانوان در کشور می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.