وزیر خارجه روسیه می‌گوید کی‌یف به دنبال ایجاد خطرات استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی است و چنین اقدام «بی‌ملاحظه‌ای»‌ را نمی‌توان نادیده گرفت.

سرگئی لاوروف در واکنش به درخواست اوکراین از ناتو برای حمله پیش‌دستانه به روسیه تاکید کرد کی‌یف خطراتی را در ارتباط با استفاده احتمالی از سلاح‌های کشتار جمعی ایجاد می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه افزود: «در خصوص بحث‌های جدیدی که درباره استفاده از سلاح‌های هسته‌ای مطرح شده، قطعا نمی‌توانیم سکوت کنیم و اقدامات بی‌ملاحظه کی‌یف را نادیده بگیریم. اقداماتی که با هدف ایجاد خطرات استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی انجام می‌شوند».

او به آمریکا در مورد حمایت بی پروا از اوکراین هشدار داد و خاطرنشان کرد که بروکسل و واشنگتن همچنان به ارسال تسلیحات به کی‌یف ادامه می‌دهند.

وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد اظهارات زلنسکی مبنی بر درخواست حمله اتمی علیه فدراسیون روسیه «نشان دهنده نیاز به عملیات نظامی ویژه در اوکراین» است، زیرا «مسکو باید به تهدید کی‌یف رسیدگی می‌کرد».

گفتنی است، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بامداد امروز (جمعه) طی سخنرانی ویدئو کنفرانسی در یک اندیشکده استرالیایی از ناتو خواست «حمله پیش‌دستانه» به روسیه انجام دهد.

او گفت: ««ناتو باید چه کاری انجام دهد؟ امکان استفاده روسیه از سلاح‌های اتمی را از بین ببرید. حملات پیشگیرانه انجام دهید تا بدانند در صورت استفاده از تسلیحات اتمی چه اتفاقی برای روسیه می‌افتد». با این حال، ساعتی بعد، «سرگئی نیکیفوروف» سخنگوی زلنسکی تصریح کرد زلنسکی خواستار استفاده از سلاح اتمی علیه روسیه نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۱۶ مهر ۱۴۰۱
وقتی یک دلقک رئیس جمهور میشه آخرش همینه کشورش ومردمش به فنا داد
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۰:۰۷ ۱۶ مهر ۱۴۰۱
یادش بخیر. سریال سلطان و شبان. این زلنسکی همان شبان است که بجای سلطان نقش آفرینی میکند. ولی دلقک بودنش دیگر نوبر است و کار دست اکراین و امریکا و اذنابش داده است. حالا مسائل اخلاقی اش شطرنجی بماند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۵ مهر ۱۴۰۱
اوکراین میخواد عالم رو فدای خودش و اربابش بکنه
آخرین اخبار