امام جمعه قزوین گفت: تقوای الهی زیرساخت سرمایه، وحدت و امنیت است و خداوند سایه امنیت در جامعه را تحت هر شرایطی شامل حال همه مردم کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: تقوای الهی در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد و تولید به عنوان زیرساخت محسوب می‌شود چرا که اگر در این حوزه‌ها با تقوا حرکت کنیم به توفیقات قابل توجهی دست پیدا خواهیم کرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به وقایع اخیر کشور افزود: دستگاه قضایی بایستی مسببان این حادثه را که زمینه ساز خسارت در همه ابعاد، چه مادی، معنوی، اقتصادی و جانی شده اند را باید مجازات کند و انتقام آن‌هایی که به سلامت مردم تعرض کردند را بگیرد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی کودک گفت: شرایط حمایتی کودکان در آموزه‌های دینی ما بسیار تاکید شده تا جایی که از زمان ازدواج به داشتن کودک سالم تاکید شده و از بدو تولد و نامگذاری، کودکان مورد حمایت قرار می‌گیرند..

امام جمعه قزوین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند هر جا جوانان وارد می‌شوند با خودشان مژده امید و نوآوری را به همراه می‌آورند، افزود: بسیاری از موفقیت‌های امروزی ما در حوزه‌های مختلف مانند پزشکی، هوا و فضا و موشکی محصول استعداد جوانان ما است.

امام جمعه قزوین به روز روستا اشاره کرد و گفت: روستاییان و عشایر برای ما از جایگاه وِیژه‌ای برخوردارند تا جایی که در دوران دفاع مقدس نشان دادند که جزو ذخایر امنیتی کشور هستند و هنگام خطر همان عشایر با سلاح خود مقابل دشمنان ایستادگی کردند و در عین حال نیز منبع مهم تولید ثروت نیز به شمار می‌روند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، افزود: مقام معظم رهبری به ۲ عامل مهم درونی و بیرونی در این مسیر اشاره داشتند که در بخش عامل درونی بایستی به مسایلی مانند تعصبات قومی و وابستگی‌های حزبی و جناحی که به وحدت ملی ما لطمه می‌زند و همچنین عامل بیرونی مانند دشمنان تفرقه افکن که برادران شیعه و سنی را در برابر هم قرار داده و به اختلافات دامن می‌زنند، توجه ویژه‌ای داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار